شناسهٔ خبر: 32331498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: دومین جشنواره تالاب کجی نمکزار نهبندان امسال و با وجود بارش‌های اخیر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اردشیر میرمنگره صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی اظهار داشت: جشنواره مجسمه‌های نمکی تالاب نهبندان در دوره‌های قبل در سطح منطقه‌ای و استانی خوب برگزار شده است.

دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه  این جشنواره در سال جاری در سطح ملی برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف این جشنواره استفاده از ظرفیت‌های هنری این منطقه بوده است.

معاون امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اعضای هیئت‌داوران از برگزیدگان کشور هستند.

میرمنگره افزود: تعداد 25 گروه طبق فراخوان و همچنین از بخش هنرهای تجسمی 10 نفر انتخاب شدند.

دعوت از هنرآموزان هنرستان‌ها

وی با بیان اینکه برای تقویت جنبه توسعه و ترویج این رویداد از هنرآموزان هنرستان‌های دختران و پسران دعوت شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود این اتفاق سبب هم‌اندیشی هنرمندان شده که نتیجه آن خلق آثار با چیدمان مناسب است.

معاون امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پایلوت کردن هر منطقه نیاز به آمایش قبلی دارد، افزود: مهم‌ترین جنبه آن می‌تواند این رویداد باشد.

میرمنگره با بیان اینکه برگزاری منطقه‌ای و استانی این جشنواره سبب برگزاری ملی بوده است، اضافه کرد: وزارتخانه درصدد است این منطقه را ویژه قرار دهد.

رسانه‌ها مقدمات بین‌المللی شدن جشنواره را فراهم کنند

وی با اشاره به بین‌المللی شدن بحث تالاب در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با پوشش خود می‌توانند مقدمات بین‌المللی شدن این جشنواره را فراهم کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی: حضور 10 استان کشور در دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: امسال 25 گروه از 10 استان در دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در این رابطه اظهار داشت: دومین جشنواره تالاب کجی نمکزار نهبندان امسال و با وجود بارش‌های اخیر برگزار می‌شود.

ناصر نبی‌زاده با بیان اینکه این جشنواره یک دوره به سبب خشکسالی برگزار نشده بود، تصریح کرد: امسال با وجود بارش‌های اخیر فراخوان این جشنواره صورت گرفته است.

ارسال 118 اثر از 90 گروه

وی با بیان اینکه 118 اثر در قالب 90 گروه از 17 استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، یادآور شد: فراخوان این جشنواره از سال 96 آغاز و تا اردیبهشت‌ماه 97 ادامه داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال جاری با بررسی هیئت‌داوران 25 گروه از 10 استان به این جشنواره راه پیدا کردند، ادامه داد: این آثار از استان‌های خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، سمنان، همدان، لرستان، البرز، یزد، آذربایجان‌شرقی، کرمان و تهران است.

نبی‌زاده افزود: استان‌های تهران و البرز با 10 گروه بیشترین آثار را داشته و همچنین از خراسان‌جنوبی سه گروه، خراسان‌رضوی دو گروه و از سایر استان‌ها نیز یک گروه در این جشنواره حضور دارند.

هیئت‌داوران مجسمه‌ساز برجسته کشوری هستند

وی با بیان اینکه هیئت‌داوران سه مجسمه‌ساز برجسته کشوری هستند، متذکر شد: در جشنواره امسال همکاری مرکز هنرهای تجسمی کشور هم به صورت گسترده وجود دارد و 10 گروه از انجمن مجسمه‌سازان ایران به عنوان میهمان شرکت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از وجود گروه‌های بومی و محلی در این جشنواره خبر داد و گفت: تعداد 16 گروه از گروه‌های محلی همان منطقه در جشنواره شرکت می‌کنند.

نبی‌زاده با بیان اینکه بر اساس آئین‌نامه جشنواره، بخش رقابتی و ویژه در این جشنواره وجود دارد، اضافه کرد: از سه گروه اول تا سوم و دو گروه شایسته تقدیر و همچنین گروه‌های بومی تقدیر به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه با توجه به هماهنگی صورت‌گرفته در اختتامیه معاون هنری وزیر حضور دارد، تصریح کرد: همچنین مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فرهنگی هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در اختتامیه حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: این جشنواره با حمایت‌های مرکز هنرهای تجسمی کشور و همکاری استانداری، فرمانداری، امام‌جمعه و اعضای شورای اداری نهبندان، اداره حفاظت محیط‌زیست، میراث فرهنگی، بنیاد نخبگان، هلال‌احمر و نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

جشنواره در محیط باز برگزار می‌شود 

نبی‌زاده این جشنواره را جشنواره محیطی دانست و گفت: این جشنواره در محیط باز برگزار می‌شود و به‌تبع آن سختی‌ها و جاذبه‌های خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته باران در منطقه تالاب کجی نمکزار نهبندان سبب آبگیری تالاب شده است، ادامه داد: میزان 11 کیلومتر از راه تالاب فرعی است که صدمه دیده و با همکاری راهداری و اعضای شورای اداره شهرستان بستر آماده شده است.

انتهای پیام/69010/ج

نظر شما