شناسهٔ خبر: 32331433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آیین نکوداشت علی سلطانی گردفرامرزی در یزد آغاز شد

آیین نکوداشت ادیب فرزانه، دکتر علی سلطانی گردفرامرزی امروز با حضور جمعی از ادبا، شعرا و فرهیختگان در دانشگاه یزد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  قاسم برید لقمانی، معاون آموزشی دانشگاه یزد، صبح امروز در آئین نکوداشت ادیب فرزانه، دکتر علی سلطانی گردفرامرزی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم در دانشگاه یزد گفت: اگر به فلسفه و تعریف نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها توجه کنیم، می‌بینیم که نسل چهارم توسعه محلی و منطقه‌ای و اهتمام به ارتقا محیط پیرامون را مدنظر دارد.

وی افزود: به همت و تلاش مادی و معنوی دکتر سلطانی در سال ۸۷ بنیاد فرهنگی شاهدیه تهیه شده و در واقع این بنیاد فلسفه زیبایی دارد و آن این است که دانش آموزی به لحاظ مشکلات اقتصادی از تحصیل بازنماند و بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان را بورسیه کرده‌اند که این همتی والا و اقدامی ارزنده است.

برید لقمانی از بنیاد فرهنگی شاهدیه، شورا و شهرداری شاهدیه، دانشگاه یزد، پردیس علوم انسانی، استانداری یزد، انجمن مفاخر استان، آموزش و پرورش استان یزد برای برپایی این همایش قدردانی کرد.

معاون دانشگاه یزد با اشاره به زندگینامه دکتر علی سلطانی گردفرامرزی عنوان کرد: پیوسته آموختن و پیوسته آموزش دادن از ویژگی‌های این ادیب شهیر است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پژوهشگران تک بعدی عمل می‌کنند، افزود: ایشان قرآن پژوهشی را در کنار شاهنامه و فلسفه و عرفان  و ابعاد مختلفی از علوم را دنبال کرده‌اند.

یکی از نکاتی که اهمیت دارد و جامعه ما از آن مغفول شده است، توجه به رسالت‌های اجتماعی است که هر فرد باید داشته باشد آموزش به زندانیان در خاش، تأسیس بنیاد فرهنگی شاهدیه و غیره  از رسالت‌های اجتماعی علی سلطانی است.

در این مراسم همچنین پیام وزیر آموزش و پرورش از سوی عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد قرائت شد.

سلطانی گردفرامرزی متولد ۱۳۱۸ در یزد است و آثار متعددی از جمله تصحیح رباب نامه سلطان ولد، تصحیح فرس نامه، راز سوگند‌های قرآن و جلوه‌هایی از اعجاز قرآن ،دو کتاب در زمینه قرآن پژوهی، از کلمه تا کلام ،دستور زبان فارسی، و سیمرغ در فضای فرهنگ ایران ،اسطوره شناسی ایرانی، از او منتشر شده است.

رمز‌هایی از اساطیر ایران ، شاهنامه پژوهی، اسطوره شناسی ایرانی، نگارش و دستور زبان فارسی ،کتاب درسی آموزش و پرورش، عشق، عرفان، مستی و طنز حافظ ،مشترک با ذبیح الله عزت یزدی، دُر دری ،کتاب فارسی عمومی انتشارات سمت، و کتاب‌های متعدد کمک آموزشی، کنکور و مقالات گوناگونی در حوزه دستور، نگارش و نقد و بررسی کتاب‌های درسی آموزش و پرورش از دیگر آثار این ادیب و پژوهشگر معاصر است.

انتهای پیام/ی

آغاز به کار نکوداشت علی سلطانی گردفرامرزی در یزد

نظر شما