شناسهٔ خبر: 32330231 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در ششمین دوره طرح «زائران حرم حسینی»

اعزام ۴۵۰ نفر به عتبات عالیات

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای ششمین دوره طرح «زائران حرم حسینی» در ۲۹ فروردین خبر داد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، رضا معممی مقدم گفت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش، ششمین دوره طرح «زائران حرم حسینی» از محل عواید موقوفات برگزارمی شود.
وی ادامه داد: شناسایی افراد نیازمند و مطابق نیات واقفین، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور، شفاف سازی و اطلاع رسانی درخصوص مصرف عواید موقوفات، زمینه سازی، ترغیب و جذب خیرین در امر ایجاد وقف جدید در موضوعات؛ اعزام زائر به عتبات عالیات و خدمت رسانی به افرادی که تاکنون به عتبات عالیات مشرف نشده اند.
معممی مقدم اظهار کرد: مطابق اطلاعات و آمار اخذ شده از سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت موقوفات و اماکن متبرکه، بیش از ۵۵۰ موقوفه دارای درآمد و ۱۱۴۵ نیت واقف مرتبط با موضوع اعزام زائر به عتبات عالیات وجود دارد که عواید آن در قالب طرح «زائران حرم حسینی» صرف حمایت از افرادی می‌شود که تاکنون به عتبات عالیات مشرف نشده اند.
وی همچنین افزود: بهره‌مندان (موقوف علیهم) طرح با عنایت به نیات واقفان مندرج در وقف نامه و دستورالعمل اجرایی و براساس معرفی مراجع ذیصلاح از جمله؛ واقفین خیراندیش، خیرین، ائمه جمعه و جماعات، معتمدان محلی، هیئت امناء امامزادگان وبقاع متبرکه، نهاد‌های حمایتی از قبیل؛ کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و... انجام شده است تا ضمن خدمت‌رسانی مطلوب و کریمانه به این افراد، نیت واقفان صحیح اجرا شود.
۴۵۰ نفر زائر بار اولی حضرت امیرالمومنین (ع) و اباعبدالله الحسین (ع) به مدت ۹ روز به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

نظر شما