شناسهٔ خبر: 32330132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ایمن سازی جاده آبادان - ماهشهر در مقابل سیلاب آغاز شد

سیدزین العابدین موسوی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ده ها کالورت در امتداد جاده آبادان - ماهشهر نیاز به اصلاح و بازگشایی دارند اظهار داشت:با

صاحب‌خبر - سیدزین العابدین موسوی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ده ها کالورت در امتداد جاده آبادان - ماهشهر نیاز به اصلاح و بازگشایی دارند اظهار داشت:با اصلاح اصولی همه کالورت ها نیاز به قطع جاده و تعبیه پل های جدید در جاده آبادان - ماهشهر نیست.
وی افزود: پیش بینی می شود ٢٠٠ متر مکعب بر ثانیه آب تالاب شادگان از ٣٠ کانال (کالورت ) جاده آبادان - ماهشهر تا کیلومتر 30 این جاده خارج شود که این میزان تا 500 متر مکعب بر ثانیه به شرط تراکم بالای آب قابل افزایش است.
جاده آبادان - ماهشهر با 75 کیلومتر طول از محورهای مهم ارتباطی در جنوب غرب استان خوزستان است.
موسوی تصریح کرد: به دستور استاندار خوزستان، مدیریت خروج آب از تالاب شادگان از جاده ماهشهر به فرمانداری آبادان واگذار شد که در این راستا تیمی از کارشناسان سازمان آب و برق، راهداری، مخابرات، خطوط لوله نفت فرماندار ویژه آبادان را همراهی می کنند.
وی اظهار داشت: برای کنترل وضعیت تالاب شادگان مقرر شد با استفاده از پهپاد نیروی انتظامی ورودی ، مخزن و خروجی آب تالاب تا دهانه خلیج فارس تصویربرداری شود تا تصمیم مقتضی برای مهار سیلاب اتخاذ شود.
فرماندار آبادان گفت: با باز شدن مسیرهای خروجی تالاب شادگان و ورود آب به خورها هیچ تهدیدی برای جاده آبادان - ماهشهر و مناطق اطراف وجود ندارد.
موسوی همچنین بیان داشت: سیل بندهای ١٢ و چهار کیلومتری مسیر جاده قفاص مانع بزرگ تهدید رودخانه بهمنشیر هستند.
وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت شهرستان آبادان در شرایط فعلی و طغیان رودخانه های بالادست گفت: برای پایداری وضعیت سفید آبادان همه دستگاه ها به صورت شبانه روزی مشغول کار بوده تا سیلاب راهی خلیج فارس شود.
در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 270 روستای خوزستان صادر شده است.
سیل همچنین به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خوزستان خسارت زده است.
7104/6068
انتهای پیام

نظر شما