شناسهٔ خبر: 32330042 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح:

سربازان نیروهای مسلح پیش قراول در دفاع و امنیت و حوادث هستند

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سربازان نیروهای مسلح پیش قراول در دفاع و امنیت و حوادث هستند و این افراد قبل از هر سازمانی در حوادث حضور پیدا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه یازدهمین جشنواره علی اکبر (جوان سرباز) که صبح امروز در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره یازدهمین جشنواره جوان سرباز است که هدف اصلی تقدیر از سربازان برتر است.

وی افزود: این جشنواره با همکاری ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع برگزار می‌شود و در نهایت به میزبانی یکی از نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

سردار کمالی تصریح کرد: این جوانانی که انتخاب می‌شوند یک تشویق مادی می‌شوند و با توجه به توانمندی‌ای که دارند از این افراد به عنوان سرباز ماهر استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: سربازان نیروهای مسلح پیش قراول در دفاع و امنیت و حوادث هستند و این افراد قبل از هر سازمانی در حوادث حضور پیدا می‌کنند مثل همین مناطق سیل زده که چندین هزار سرباز در آنها حضور دارند.

سردار کمالی گفت: اعزام سربازان مناطق سیل زده را به مدت سه ماه به تعویق انداختیم و به نیروی انتظامی اجازه دادیم بسته به صلاح دید بعد از همین سه ماه افراد را اعزام کنند.

سردار کمالی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه دفاتر پلیس ۱۰+ از مشمولان غایبی که ۸ سال غیبت شأن پر شده است ثبت نام نمی‌کنند، گفت: جریمه مشمولان غایب به اتمام رسید و تمام شد و تنها افرادی که تا ۲۹ اسفند ۹۷، هشت سال غیبتشان تمام شده است می‌توانند تا آخر فروردین به دفاتر پلیس + ۱۰ بروند و ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: ما در مرحله اول وقوع سیل اعزام سربازان و مشمولان را در سه مرحله به مدت دو ماه به تعویق انداختیم و به نیروهای مسلح اجازه دادیم که به تشخیص خود اعزام این مشمولان را به آینده موکول کنند. همچنین با توجه به اینکه ممکن بود برخی سربازان عمداً یا سهواً با توجه به این شرایط غیبت کنند دستور دادیم تا یک ماه مرخصی اضطراری برای آنها در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: در مرحله بعد بررسی می‌کنیم و برای سربازانی که خانواده‌هایشان در مناطق سیل‌زده با مشکل مواجه شده‌اند تسهیلاتی از جمله انتقال به محل سکونت معافیت و بخشودگی از خدمت را نیز در نظر می‌گیریم. بخشی از این تسهیلات در اختیار مقام معظم رهبری است و بخشی از آن در اختیار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و این تصمیمات نیز توسط رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گرفته شده و اجرایی می‌شود.
 

نظر شما