شناسهٔ خبر: 32328430 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

قیمت نفت در پی افزایش تقاضا و کاهش عرضه جهانی افزایش یافت

خبرگزاری میزان- قیمت نفت در بازار‌های جهانی در پی افزایش توان عملیاتی پالایشگاه چین و کاهش ناگهانی ذخایر آمریکا مجددا در مسیر صعودی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه بین الملل  خبرگزاری میزان، قیمت نفت روز چهارشنبه در پی افزایش تقاضا از سوی «چین» دومین مصرف کننده بزرگ جهان و کاهش تولید کشور‌های بزرگ تولیدکننده و نیز کاهش ناگهانی ذخایر نفتی آمریکا در بازار‌های جهانی افزایش یافت.

به گزارش رویترز، هر بشکه نفت خام برنت با ۲۱ سنت معادل ۰.۲۹ افزایش، به ۷۱.۹۳ دلار رسید. برنت پیشتر به ۷۲.۰۸ دلار به ازای هر بشکه رسیده بود که بالاترین قیمت از ۸ نوامبر ۲۰۱۸ تاکنون بود.

هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز با ۴۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، ۶۴.۴۵ دلار معامله شد.

کاهش چشمگیر دخایر نفتی آمریکا به موازات کاهش تولید کشور‌های تولیدکننده نفت، دو عامل عمده افزایش قیمت نفت در ۲ روز اخیر بوده‎اند. در عین حال داده‌های دفتر آمار و ارقام ملی چین از افزایش ۳.۲ درصدی توان عملیاتی پالایشگاه چین در ماه مارس خبر می‌دهند.

رشد پایدار تقاضای چین در حالی رخ می‌دهد که کاهش تولید کشور‌های صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه، عرضه جهانی را با مشکلاتی روبرو کرده است.

از دیگر دلایل عمده کاهش عرضه نفت خام در سال ۲۰۱۹ می‌توان به تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر ایران و ونزوئلا دو عضو مهم اوپک از سوی آمریکا اشاره کرد.

کاهش عرضه و رشد تقاضای این کالای استراتژیک در سال ۲۰۱۹ سبب افزایش ۴۰ درصدی بهای نفت خام وست تگزاس و بیش از ۳۰ درصدی نفت خام برنت شده است.

تصمیم گیری در مورد سیاست کاهش تولید کشور‌های عضو و غیر عضو اوپک در نشست ماه ژوئن این کشور‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نگرانی در مورد کاهش قیمت نفت در پی ابراز تمایل روسیه به افزایش تولید، افزایش یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما