شناسهٔ خبر: 32327717 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی آرامستان های مشهد برای ایام «چراغ برات»

مدیرعامل سازمان فردوس های شهرداری مشهد از برنامه ریزی برای حضور مشهدی ها در آرامستان های این شهر همزمان با ایام «چراغ برات» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام حسین مهدوی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ساکنان خراسان رضوی طبق یک سنت قدیمی در ایام ولادت امام زمان (ع) که به «چراغ برات» معروف است، در آرامستان ها حضور یافته و برای اموات خود طلب مغفرت می‌کنند.

وی افزود: در این راستا برنامه ریزی لازم برای حضور ساکنان مشهد در آرامستان بهشت رضا (ع) به انجام رسیده و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال شهروندان به این آرامستان در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد: به منظور رفاه حال مراجعه کنندگان به آرامستان بهشت رضا (ع) خودروهای برقی تدارک دیده شده و هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور نیز برای جلوگیری از راه بندان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در خصوص آخرین وضعیت آرامستان جدید مشهد واقع در جاده کلات بیان کرد: این آرامستان ۱۸۰ هکتار مساحت دارد و در حال تکمیل جاده‌های دسترسی به این مجموعه هستیم و تاکنون ۵۰۰ میت در آن دفن شده اند.

وی در خصوص بهای ارائه خدمات کفن و دفن شهرداری مشهد اظهارکرد: امسال افزایش ۳۰ درصدی در هزینه‌های مربوط به دفن اموات در آرامستان بهشت رضا (ع) خواهیم داشت.

نظر شما