شناسهٔ خبر: 32327129 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت هلمند اعلام شد

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت هلمند را اعلام کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت هلمند را اعلام کرد که بر اساس این نتایج، شش مرد و دو زن به نمایندگی از مردم هلمند به مجلس این کشور راه یافته اند.

محمدظفر صادقی، غلام ولی افغان، میرویس خادم، محمدکریم اتل، عبدالرشید عزیزی، شیرمحمد آخندزاده، نسیمه نیازی و شگوفه نورزی بیشترین آرای مردم هلمند را به دست آورده اند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در اعلامیه خود گفته است که رای هیچ کسی در این نتایج ضایع نشده و از آرای مردم به شکل یک امانت در تمام روند انتخابات حمایت شده است.

انتخابات پارلمانی افغانستان در تاریخ ۲۸ و ۲۹ میزان/ مهر سال گذشته در ۳۲ ولایت و در تاریخ ۵ عقرب/ آبان در ولایت قندهار برگزار شد. این انتخابات در ولایت غزنی به دلیل اختلافات سیاسی برگزار نشد.

گفتنی است که با گذشت شش ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان، کمیسیون مستقل انتخابات تاکنون فقط نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ۲۷ ولایت و حوزه انتخاباتی سیک ها را اعلام کرده است و نتایج نهایی انتخابات پارلمانی شش ولایت افغانستان تاکنون اعلام نشده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما