شناسهٔ خبر: 32326136 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصابت چند موشک به طرابلس و ۱۷۴ کشته / حمله به سفارت آمریکا

R36361/P/S8,90/CT10 / R36361/P36446/S8,90/CT10

منابع خبری از اصابت چند فروند موشک به شهر طرابلس و حمله به سفارت آمریکا در این شهر خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، چند فروند موشک سه شنبه شب به محله های شهر طرابلس پایتخت لیبی اصابت کرد که نیروهای خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی در تلاش برای تصرف آن است.

ژنرال حفتر شرق لیبی را در کنترل خود دارد و غرب لیبی از جمله شهر طرابلس پایتخت این کشور در کنترل شورای ریاست جمهوری است که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است.

حفتر چهارم ماه آوریل جاری برای تصرف شهر طرابلس نیروهای خود را به سمت غرب لیبی گسیل داشت تا به گفته خود آنجا را از "عناصر تروریست" پاکسازی کند.

در مقابل، نیروهای شورای ریاست جمهوری لیبی نیز به مقابله با آنها در اطراف شهر طرابلس پرداختند که تنش ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.

به گفته شاهدان عینی، دستکم هفت فروند موشک سه شنبه شب مرکز شهر طرابلس را لرزاند و ستون های دود از محله ابوسلیم در جنوب شهر نیز به هوا برخاست.

حمله به سفارت آمریکا در طرابلس

همزمان خلیفه العبیدی سخنگوی نیروهای ژنرال حفتر از حمله نیروهای وابسته به دولت وفاق لیبی خبر داد و گفت: براساس اطلاعات دریافتی، اسامه الجویلی یکی از فرماندهان نیروهای وابسته به دولت وفاق به مقر سفارت آمریکا واقع در مسیر فرودگاه طرابلس حمله کرده است.

او افزود: مقر سفارت خالی از کارمندان و محافظان بود و نیروهای حمله کننده به سفارت شماری خودرو و سه تانکر و یک نفر بر زرهی واحد امنیتی سفارت را از پارکینگ برداشته و با خود بردند. تامین امنیت سفارت برعهده تفنگداران دریایی آمریکا بوده است.

العبیدی گفت: ما مسئول این اقدام نبوده‌ایم و نیروهای ما هنوز به محدوده سفارت نرسیده‌اند.

174 کشته در نبردهای طرابلس

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که از آغاز نبردها بین نیروهای ژنرال حفتر و نیروهای وابسته به دولت وفاق لیبی دستکم 174 نفر کشته و 758 نفر دیگر زخمی شده‌اند که شماری از آنها غیرنظامی هستند.

طارق جساریویچ سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در ژنو درباره تلفات غیرنظامیان گفت: دستکم 14 غیرنظامی کشته و 36 نفر دیگر در جریان نبردها زخمی شدند.

 

این سازمان افزود: یک تیم اضافی از جراحان را برای کمک به بیمارستان‌های لیبی که شاهد مراجعه شمار زیادی از زخمی ها در بخش های اوژانس است، اعزام کرده است.

به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، بیش از 18 هزار نفر به علت این نبردها آواره شده‌اند.

در همین حال، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که تجهیزات پزشکی برای رسیدگی به موارد اورژانسی به وزارت بهداشت لیبی داده است تا به قربانیان در مناطقی که بیشترین آسیب را دیده‌اند، کمک کند. این مناطق شامل عین زاوه و جسر بن غشیر در جنوب شهر طرابلس هستند.

این کمیساریا افزود: با وخامت اوضاع و افزایش شمار قربانیان، نیاز به تاسیسات بهداشتی برای کمک ضروری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما