شناسهٔ خبر: 32325350 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

خود دولت اعلام کند که دیگر نمی‌خواهد به کنوانسیون‌های FATF بپیوندد

نماینده مجلس نهم با اشاره به تروریستی اعلام شدن سپاه از سوی آمریکا گفت: امروز خود دولت باید صریحاً اعلام کند که دیگر تحت هیچ شرایطی مایل به پیوستن به کنوانسیون‌های مرتبط با FATF نیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

حجت الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم ، با اشاره به تصمیم‌گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لوایح مربوط به کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) در آینده نزدیک گفت: قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا تکلیف همگان را درباره لوایح الحاق کنوانسیون پالرمو و CFT روشن می‌کند و به نظر، دیگر کوچک‌ترین جای ابهامی برای بحث و بررسی برای پیوستن یا نپیوستن به این دو کنوانسیون باقی نمی‌ماند. 

وی اظهار داشت:‌ با قرارگیری نام سپاه در فهرست نام سازمان‌های تروریستی از سو ی دولت آمریکا، ایران در صورت پیوستن به لوایح کارگروه ویژه اقدم مالی در آینده ناچار از تحویل دادن فرماندهان سپاه شده، چرا که خود پذیرفته است این نهاد یک سازمان تروریستی است. 

موسوی‌نژاد با ابراز تعجب از تداوم حمایت عده‌ای در کشور از پیوستن به CFT و کنوانسیون پالرمو گفت: از این به بعد یعنی از بعد از تروریستی اعلام شدن سپاه از سوی دولت آمریکا، هرکس در داخل از الحاق ایران به کنوانسیون‌های مرتبط با FATF دفاع کند، یا جاهل است یا نفوذی. 

وی حمایت مجدد از پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم و مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی را بی‌غیرتی و وطن‌فروشی خواند و با یادآوری جانفشانی‌ها و فداکاری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت حفظ مرزها و امنیت کشور در طول چهل سال گذشته، خاطرنشان کرد: امروز خود دولت باید صریحاً اعلام کند که دیگر تحت هیچ شرایطی مایل به پیوستن به کنوانسیون‌های مرتبط با FATF نیست و از مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام بخواهد لایحه را پس بفرستند. 

نماینده ادوار استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اعلام سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی از سوی دولت آمریکا گام اول یک عضو موثر و تعیین‌کننده در کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) در جهت افزایش فشارها به ایران است.

 

نظر شما