شناسهٔ خبر: 32324944 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شرکت فولاد انگليس به دليل برگزيت با مشکل مالي جدي مواجه شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - لندن – ايرنا – قطع ميليون‌ها پوند کمک ‌هزينه اتحاديه اروپا، شرکت فولاد انگليس را در آستانه خروج اين کشور از اين اتحاديه با مشکل مالي جدي مواجه کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، شرکت فولاد انگليس 100 ميليون پوند از دولت درخواست وام کرده تا کمبود کمک‌هزينه موسوم به طرح آلايندگي دي‌اکسيد کربن اتحاديه اروپا را که از ماه گذشته قطع‌شده است، جبران کند.
اتحاديه اروپا سالانه 2 ميليارد پوند اعتبار براي آلايندگي‌هاي صنعتي شرکت‌هاي انگليسي درنظر مي‌گرفت که پنج درصد از آن به فولاد انگليس تعلق داشت. با اين‌حال گفته مي‌شود که فولاد انگليس تمام اعتبار سال گذشته خود را مصرف کرده و اينک توان پرداخت عوارض جاري را ندارد.
از سويي بلاتکليفي در وضعيت برگزيت و تداوم مخالفت پارلمان با طرح برگزيت دولت ترزا مي، سبب شده است تا اتحاديه اروپا مجوز تخصيص اعتبار طرح آلايندگي دي‌اکسيد کربن براي شرکت‌هاي انگليسي را تمديد نکند.
شرکت فولاد انگليس با توليد سالانه 2.8 ميليون تن فولاد بزرگ‌ترين تأمين‌کننده فولاد براي شبکه ريلي انگليس و فرانسه به شمار مي‌رود.
يک سخنگوي شرکت فولاد انگليس گفت: برگزيت براي شرکت‌هاي انگليسي چالش‌هاي بزرگي را ايجاد کرده و ما با مقام هاي دولت درباره تأثير اين مساله مشغول رايزني هستيم.
تحولات اقتصادي و تجاري انگليس در آستانه خروج رسمي اين کشور از اتحاديه اروپا تعريف چنداني ندارد؛ تعدادي از شرکت‌هاي هواپيمايي ورشکست شده‌اند، شرکت‌هاي خودروسازي به فکر خروج از انگليس افتاده و بسياري از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در اين کشور تعطيل و يا نيروهاي خود را تعديل داده‌اند.
بانک مرکزي انگليس پيش‌بيني کرده که اين کشور ممکن است در سال جاري دچار رکود اقتصادي شود، دولت اين کشور تلاش مي‌کند تا پيش از خروج از اتحاديه اروپا درباره نحوه همکاري‌هاي دو طرف در آينده به توافق برسد.
پارلمان انگليس تاکنون سه بار طرح دولت درباره خروج از اتحاديه اروپا را رد کرده و شوراي اروپا 6 ماه به انگليس فرصت داده تا اين طرح را به تصويب پارلمان برساند.
شبد ** هـ ن **1455**9122
انتهاي پيام /*

نظر شما