شناسهٔ خبر: 32324671 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

عبدالحفیظی در گفتگو با آنا:

فعالیت‌ کانون‌های قرآن و عترت دانشگاهی محدود به مکان است

دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: عمده‌ترین مشکلات کانون‌های قرآن و عترت، محدود بودن فعالیت کانون‌ها به فضای دانشگاه است.

صاحب‌خبر -

فائزه عبدالحفیظی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: عمده‌ترین مشکلات کانون‌های قرآن و عترت، محدود بودن فعالیت کانون‌ها به فضای دانشگاه است.

وی ادامه داد: چشم‌پوشی از مشکلات جامعه قرآنی که با توجه به از سخنان رهبری باید وظیفه دانشجویان انقلابی باشد که علاوه بر پوشش فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه نگاهی به مشکلات جامعه نیز در این زمینه داشته باشند.

این فعال دانشجویی افزود: باید بیندیشیم، وقتی دانشجوی هجده‌ساله قادر به صحیح خوانی قرآن نیست، شاید علاوه بر برگزاری کلاس روخوانی بهتر است دنبال علت عدم موفقیت افراد در این زمینه باشیم، چراکه در طول دوازده سال تحصیل، هرساله دروس دینی و قرآن، تلاوت قرآن در صبحگاه، هزینه‌های معلمین، کتاب‌ها در حوزه‌های قرآنی چندان مفید واقع نشده و این در حالی است که تنها ده درصد از دانشجویان می‌توانند از روی قرآن صحیح بخوانند. باید به دنبال ریشه اصلی مشکل و یافتن راه‌حل‌های مفید برای رفع آن باشیم.

دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه مذاهب اسلامی بابیان این‌که شورای مرکزی کانون‌ها به‌عنوان هسته اولیه و تصمیم‌گیرنده عمل می‌کنند، گفت: در این شورا طرحی برای اجرا تصویب می‌شود و عملکرد کانون قرآن و عترت دانشگاه مذاهب اسلامی به شیوه جذب افراد از طریق کار سپاری انجام می‌پذیرد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های این کانون با پیگیری معاونت فرهنگی دانشگاه با مدیریت و همکاری دانشجویان علاقه‌مند انجام می‌گیرد که برای شناخت توانمندی‌های دانشجویان و دغدغه آن‌ها مفید است.

عبدالحفیظی اظهار کرد: مسئولیت‌هایی که در این کانون در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، موجب تقویت و کسب تجربه‌های متعدد اعضا شده و خودباوری دانشجویان را برای ادامه فعالیت‌ها افزایش می‌دهد و همچنین جذب اعضا در این کانون با توجه به شناخت ظرفیت‌های دانشجویان انجام می‌شود.

وی افزود: سعی داریم علاوه بر آشنایی بیشتر دانشجویان با قرآن کریم و مکتب اهل‌بیت از طریق برگزاری دوره‌های تجوید قرآن، تدبر در قرآن، آیه نگاری، آموزش خط تحریری با سرمشق‌های قرآنی، کرسی آزاداندیشی حجاب، مسابقه هفتگی معارف و امور قرآنی، برگزاری مسابقه حفظ و ... فرهنگی انس با قرآن کریم را در بین جامعه دانشجویی ترویج بدهیم.

دانشجوی رشته عرفان و فلسفه گفت: دانشجویان فعال فرهنگی و به‌ویژه دانشجویانی که در رشته‌های قرآنی تحصیل و یا فعالیت دارند اصول کار فرهنگی مؤثر و توجه به مشکلات جامعه قرآنی آموزش داده می‌شود.

وی افزود: هفته آتی نیز نشست فعالان قرآنی دانشگاه‌های تهران در همین زمینه در دانشگاه مذاهب اسلامی به همت کانون قرآن و عترت این دانشگاه برگزار شد.

عبدالحفیظی در پایان گفت: مشکل اساسی و بنیادین این کانون در سطح دانشگاه‌ها، نبودن اساسنامه‌ای و عدم تفویض‌ حکم پس از گذشت هفت ماه از سال توسط دانشگاه به فعالان این حوزه است که با تلاش اعضای کانون قرآن و عترت امسال اساس‌نامه‌ای تدوین شد که امیدواریم با پیگیری دانشگاه تأییدیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر چه سریع‌تر اخذ شود.

انتهای پیام/4107/4108/

 

نظر شما