شناسهٔ خبر: 32323687 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

در مراسم افتتاح سه رسانه جدید؛

قمی: عقلانیت، شعار تشیع است/ باید گفتمان انقلاب اسلامی را در عرصه بین الملل ترویج کنیم

ابنا

عدالت، ظهور امام زمان، تبیین وضعیت بشر ، کرامت انسان، نیاز بشریت به معنویت، توجه ویژه به اخلاق باید در رسانه های ما به طور کامل خود را نشان دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ همزمان با ایام و اعیاد مبارک شعبانیه، سه رسانه جدید سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی رسماً افتتاح شد.

"شبکه العالم سوری"، "خبرگزاری بین المللی ایران پرس" و "شبکه ماهواره ای هوسا تی.وی." امروز سه شنبه 27 فروردین 1398 به بهره برداری رسید. 

* قمی: عقلانیت، شعار تشیع است/ باید گفتمان انقلاب اسلامی را در عرصه بین الملل ترویج کنیم

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) مهمان ویژه این مراسم بود که با تبریک ماه شعبان گفت: این ماه، ماهی است که باید قدر آن را بدانیم و در آن از گردنه های سلوک عبور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «محسن قمی» با تشکر از سازمان صداوسیما گفت: شبکه العالم سوری، خبرگزاری ایران پرس و شبکه هوسا هر سه توصیه نظام به سازمان بوده است که تأسیس آنها با ابتکار و خلاقیت و همت بلند در شرایط سخت مالی امکانپذیر شد.

وی افزود: از مدیریت سازمان صدا و سیما تشکر می‌کنم؛ به خاطر همه کار‌های ارزشمندی که به ویژه در عرصه برون مرزی انجام دادند و با توجه به شناخت دقیق از شرایط منطقه و ظرفیت شناسی، مکمل و پیوست رسانه‌ای را به سرعت تحقق بخشیدند؛ در آستانه تحولات عراق "شبکه العالم" و در ادامه برای تحولات سوریه "العالم سوری" و در مذاکرات هسته‌ای "پرس تی وی" و اکنون هم با راه اندازی این پروژه های ارزشمند، این اقدامات را کامل کردند.

ایشان با بیان هدف اصلی رسانه‌ها گفت: به مناسبت نزدیک شدن به نیمه شعبان به این نکته هم اشاره کنم که هدف اصلی رسانه، تأثیر بر ذهن و قلب مخاطب است. هر رسانه می‌خواهد مخاطب خود را جذب کند. ارتباط با قلب مخاطب، کاری است که انبیاء هم در طول تاریخ داشته اند و موفق‌ترین رسانه در طول تاریخ انبیاء بودند و انسان‌هایی هستند که راه انبیاء را پیش گرفتند. 

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه "اگر فعال این عرصه خودش پیامی نداشته باشد نمی تواند مدعی برداشتن گامی در این حوزه باشد" نیز بیان داشت: در بیانیه گام دوم رهبری تأکید شده که باید گفتمان انقلاب اسلامی را در عرصه بین الملل ترویج کنیم.

وی شاخص های این گفتمان را اینگونه برشمرد: عدالت، تبیین وضعیت بشر، کرامت انسان، نیاز بشریت به معنویت، توجه ویژه به اخلاق.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: بشر امروز تشنه عدالت است. یک هدف اصلی ظهور امام زمان(عج) هم اصلاح وضعیت ناعادلانه امروز بشر از حیث مسائل اقتصادی و تبعیض است.

قمی اادامه داد: مبارزه با تبعیض رسانه‌ای، علمی و فناوری است از وظایفی است که در بیانیه به آن اشاره شده است. همچنین توجه ویژه به مسئله عقلانیت که شعار تشیع است، باید در رسانه‌های ما خودش را به طور کامل نشان دهد. امیدواریم آنچه رهبری به عنوان جبران ضعف رسانه ای فرمودند ان شاء الله انجام شود.

ایشان درباره سیل اخیر ایران و جلوه های زیبای کمکهای نیز گفتد: مدتی است که چند شهر ایران درگیر سیل هستند و در کنار آن شاهد زیبایی هایی بودیم که مردم ما رقم زدند و به همنوعان خود کمک کردند. دراین میان باید به حضور "موکب های اربعین" در این منطقه ها هم اشاره کرد. همچنین در این شرایط سخت که بر کشور ما حاکم است باید از رسانه های خودمان نیز تشکر کنیم. 

وی ادامه داد: متأسفانه در این شرایط دو خباثت از طرف آمریکا روی داد. یکی از آنها جلوگیری از کمک مردم به هلال احمر و مردم سیل زده بود. امروز نماینده رهبری در هندوستان به دفتر آمده بود و گفت در هند اعلام نکردیم به مردم ایران کمک کنید اما مردم به صورت خودجوش کمک های مالی خود را به دفتر ما آوردند.

وی در بیان خباثت دوم آمریکا نیز افزود: خباثت دوم دشمن این بود که سپاه پایداران را تروریست نامید. قبل از ترامپ افرادی برای این ماجرا پیشگام بودند اما بنا به دلایلی به هدفشان نرسیدند. اگر سپاه نبود الان منطقه به دست داعش افتاده بود. خدا را شکر بابت اینکه مردم ما یکپارچگی خود را برای حمایت از سپاه به خوبی نشان دادند.

برای دیدن تصاویر بیشتر از این مراسم افتتاح ایـنـجـا را کلیک کنید.

.....................................
پایان پیام/ 101

نظر شما