شناسهٔ خبر: 32323479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار فارس بیان کرد:

تحریم فرصتی برای کشاورزی و حرکت به سمت دانش بنیان شدن است

رحیمی گفت: فضای ایجاد شده بر اثر تحریم های دشمنان فرصت مناسبی را برای صاحبان ایده های خلاقانه فراهم کرده است تا با بهره گیری از دانش و ابتکار خود بخش کشاورزی را دانش بنیان تر و پیشرفته تر از قبل داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت اله رحیمی» امروز (سه شنبه 27 فروردین) در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی، ماشین آلات، نهاده ها و آبیاری در شیراز با بیان این که شیراز و استان فارس دارای نقش خدماتی، تجاری و کشاورزی است، گفت: باید این توانمندی ها در نمایشگاه ها عرضه شود و با بهره گیری از تجربیات و دانش دیگران کشاورزی استان فارس به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

 

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که تجارت ماشین آلات و نهاده ها، تجارب و محصولات کشاورزی می تواند برای ما مفید باشد، افزود: نمایشگاه بین المللی کشاورزی می تواند تقویت کننده این بخش از اقتصاد ملی کشور باشد.

 

وی با بیان این که پس از 10 سال خشکسالی امسال باران رحمت الهی در استان فارس نازل شده است و باید در کنار آسیب هایی که ایجاد شده شاکر این نعمت پروردگار باشیم، عنوان کرد: تمام سدها و تالاب های استان پرآب شده اند و کشاورزان خوشحال هستند و امسال سال بسیار مناسبی برای کشاورزی است.

 

استاندار فارس بیان کرد: وفور بارندگی به معنای مصرف بی رویه آب نیست و باید با بهره گرفتن از روش های نوین آبیاری و کشت های گلخانه ای مصرف بهینه آب را دنبال کنیم.

 

رحیمی با بیان اینکه با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان رونق تولید از طرف مقام معظم رهبری، این نمایشگاه باید بستر مناسبی را برای تحقق بخشی از این شعار فراهم آورد و با تاکید بر این که باید از نیروهای تحصیل کرده و افراد دارای فکر و ابتکار برای توسعه کشاورزی استان فارس بهره گرفت، گفت: فضای ایجاد شده بر اثر تحریم های دشمنان فرصت مناسبی را برای صاحبان ایده های خلاقانه فراهم کرده است تا با بهره گیری از دانش و ابتکار خود بخش کشاورزی را دانش بنیان تر و پیشرفته تر از قبل داشته باشیم.

 

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر این که در کشاورزی استان فارس هم پاسخگویی به نیاز داخلی و هم بحث صادرات و به دست آوردن بازار کشورهای همسایه مورد توجه قرار گرفته است، افزود: برای موفقیت در این عرصه باید به مزیت های خود توجه ویژه ای داسته باشیم.

 

استاندار فارس با بیان اینکه برای غلبه بر مشکل کمبود آب در این استان تلاش کرده ایم کشاورزی نوین و دانش بنیان را مورد توجه قرار دهیم، یادآور شد: کشت های گلخانه ای، توسعه شهرک های کشاورزی و بهره گیری از روش های نوین آبیاری در استان فارس به صورت مورد توجه است و به همین منظور ستاد ویژه ای برای توسعه کشت های گلخانه ای تشکیل شده است.

نظر شما