شناسهٔ خبر: 32323271 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

امام جمعه تبریز: سخت گیری های بی مورد جوانان را از جامعه دور می‌کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت حمایت از جوانان و دوری از سخت گیری های بی مورد در مورد جوانان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، عصر امروز در جمع دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد تبریز، با تبریک روز جوان ابراز داشت: یکی از نکاتی که باید مورد توجه جوانان باشد دغدغه مندی و تقویت مسئولیت پذیری است، جوانان باید وظیفه شناس، بصیر، دارای معرفت شناخت و عقلانیت در امورشان باشند و نظم و انضباط، خودباوری و اعتماد به نفس را در خود نهادینه کنند.

وی با اشاره به القای یأس و ناامیدی در بین جوانان توسط دشمن افزود: دشمن تلاش می‌کند جوانان را نسبت به آینده کشور ناامید کند، اما جوانان باید نسبت به آینده امیدوار بوده و با خط شکنی، استقامت و پیش روی در علم در مسیر اسلام گام بردارند.

امام جمعه تبریز جوانان را به رعایت ساده زیستی و دوری از رفاه طلبی دعوت و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب چشم امیدشان به جوانان است از این رو در امور اجرایی کشور باید میدان عمل را به نسل جوان بسپاریم و در اتاق‌های فکر از صاحبان فکر و اندیشه و پیشکسوتان بهره بگیریم چرا که جوانان ریسک پذیر، شجاع و عملگرا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: برخی سخت گیری های بی مورد بزرگ‌تر هابرای جوانان ممکن است نسل جوان را از میدان خدمت به جامعه دور کند.

وی با اشاره به اهمیت تأثیرگذار دوره جوانی افزود: جوانان نیز باید قدر جوانی خود را بدانند و در این ایام به فکر خدمت به جامعه شأن باشند، امروز جوانان ما در عرصه‌های گوناگون همچون دوران ۸ سال دفاع مقدس اثر گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با ستودن افتخار آفرینی جوانان در عرصه دانش هسته‌ای ابراز داشت: عرصه ورزش، المپیادهای علمی و تولید از جمله بخش‌هایی هستند که با دست جوانان اداره و در آنها افتخار آفرینی می‌شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به ضرورت تلفیق علم و اخلاق ادامه داد: جوانانی هم اکنون در پارک علم و فناوری مشغول کار بر روی ابداعات، اختراعات و نوآوری‌هایشان هستند و این فعالیت‌ها بایدبا درستکاری، اخلاص، حرکت در راه خدا و اخلاق اسلامی همراه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با انتقاد از برخورد نامناسب با نوجوانان در برخی مساجد ادامه داد: متولیان امر باید در مساجد، مراکز فرهنگی، علمی، حسینیه‌ها و اموری که با جوانان سر و کار دارند عمیق فکر کنند، در برخی مساجد با بچه‌ها و نوجوانان خوب برخورد نمی‌شود که باید موظبت کنیم تا این عزیزان اهل تقوا تربیت بشوند.

برچسب‌ها:

نظر شما