شناسهٔ خبر: 32323223 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

مدیریت جهادی تنها ابزار مقابله با بحران‌هاست

سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» گفت: مدیریت و کار جهادی محور اصلی اقتصاد مقاومتی و حمایت‌کننده تولید داخلی و تنها ابزار مقابله با بحران‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، سرهنگ «حجت الله ناصر پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان (سه‌شنبه ۲۷ فروردین) در جلسه کانون بازنشستگان لشکر ۸۴ لرستان که با حضور جمعی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و نمایندگان ادارات، به منظور برنامه‌ریزی جهت فعالیت‌های هیئت اندیشه‌ورز پیشکسوتان در خرم آباد برگزار شد، ضمن محکوم کردن اقدام وقیحانه رئیس جمهور آمریکا در تروریست نامیدن سپاه پاسدران، اظهار داشت: سپاه پاسداران از جمله نهاد‌های انقلابی است که در تمام عرصه‌ها حضوری خالصانه دارد و نقش مهمی را در حفظ امنیت جمهوری اسلامی ایران ایفا می‌کند.

وی با اشاره به سه موضوع مهم مدیریت جهادی، حفظ اصول و نقش نخبگان در بیانیه گام دوم انقلابِ مقام معظم رهبری، گفت: هر نظام و مکتبی برای رسیدن به اهداف خویش دارای سبک و سیاق خاصی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: در مکتب‌های غربی، مدیریت آن‌ها براساس سود و زیان مادی است و اگر در فعالیتی که انجام می‌دهند سودی نصیب شان نشود، آن را رها می‌کنند، ولی در نظام اسلامی، مدیریتِ جهادی مورد نظر است که خالق این نوع مدیریت، نخبگان واقعی نظام یعنی پیشکسوتان دوران دفاع مقدس هستند.

سرهنگ ناصرپور مدیریت جهادی را کارآمد‌ترین عامل پیشرفت انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، مدیریت جهادی لازمه تحقق آرمانهاست.

وی با بیان اینکه از اهمیت کار و مدیریت جهادی همین بس که در سال ۹۳ شعار اصلی سال بود، و در طی این چند سال این شعار مد نظر مقام معظم رهبری بوده است و بار‌ها بر آن تأکید کرده است، تصریح کرد: اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی رشد می‌کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تأکید بر اینکه توفیق وقتی حاصل می‌شود که مردم پشتیبان مسئولین باشند، خاطرنشان کرد: مدیریت و کار جهادی محور اصلی اقتصاد مقاومتی و حمایت کننده تولید داخلی و تنها ابزار مقابله با بحران هاست.

ناصرپور با اشاره به وقوع سیل در چند شهر کشور گفت: در این روز‌ها شاهد بودیم که مدیریت جهادی که مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است، برای مقابله با مشکلات ناشی از سیل پاسخگو بود.

وی با ذکر این مطلب که اصولگرایی لازمه تداوم انقلاب اسلامی، افزود: ما با پدیده‌ها و موقعیت‌های نو و جدید واکنش منطقی نشان می‌دهیم، اما به به اصول انقلاب پایبند هستیم و در عین تعامل با جهان، مرزبندی‌ها را فراموش نمی‌کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان متذکر شد: معیشت مردم، استقلال کشور، مبارزه با زورگویی، توجه به مستضعفین و رفع فقر، تدین، مبارزه اسلامی و مسأله فلسطین از مهمترین اصول مورد نظر مقام معظم رهبری هستند.

ناصرپور با بیان اینکه هرچه انقلاب رشد می‌کند بیشتر به مراقبت نیاز دارد و ماندن براصول، ما را از آفت‌ها حفظ می‌کند، گفت: فرمایشات و وصیت نامه امام خمینی (ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری منشأ اصول انقلاب هستند و هر چه غیر از این موارد باشد، ج. زاصول نیست و تحریف است.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری، ضد استبداد بودن، عدم وابستگی به قدرت ها، استقلال همه جانبه، آزادی اجتماعی، عزت ملی، احساس تشخیص، اعتماد به نفس، رشد آگاهی سیاسی، اتحاد و یکپارچگی در دفاع از انقلاب، حفظ، اشاعه و صدور انقلاب را و از خطوط اصلی انقلاب برشمرده‌اند.

این مقام مسئول گفت: نخبگانی مانند پیشکسوتان دفاع مقدس، جانبازان، آزادگان و تمامی کسانی که بار هشت سال دفاع مقدس را بر دوش کشیدند، با توجه به تأثیرگذاری برافکار عمومی برای رسیدن به چشم انداز‌ها می‌توانند جامعه را به سمت اهداف و آرمان‌های انقلاب هدایت کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه هیئت اندیشه ورز پیشکسوتان دفاع مقدس، با سه هدفِ آموزش، کار فرهنگی و کمک برای عبوراز بحران‌های احتمالی باید فعال باشد، اظهار داشت: در بحث آموزش بایستی جذابیت‌ها و عوامل تأثیرگذار در نظر گرفته شوند و پیشکسوتان تجربیات خود را به نحو احسن به جوانان انتقال دهند.

انتهای پیام/

نظر شما