شناسهٔ خبر: 32323167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

علما وارث انبیاء هستند/آینده‌نگری و تعبد مرحوم آیت الله مروج مثال زدنی بود

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به فضائل اخلاقی و والای انسانی آیت الله مروج اظهار کرد: علما وارث انبیا هستند و همواره در طول دوران نقش انبیا را در جامعه ایفا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی شامگاه امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مروج (ره)، امام جمعه فقید اردبیل با اشاره به فضائل اخلاقی  و والای انسانی آیت الله مروج اظهار کرد: علما وارث انبیا هستند و همواره در طول دوران نقش انبیا را در جامعه ایفا می‌کنند.

وی افزود: خداوند متعال با توجه به ارزش و جایگاه ویژه انسان در بین دیگر مخلوقات عالم، انبیا و کتب آسمانی را برای راهنمایی نازل کرده‌ است.

عاملی تصریح کرد: تقوا، آینده‌نگری و تعبد مرحوم آیت الله مروج مثال زدنی بود و با دقت در رفتار‌های اجتماعی و دلسوزی و فداکاری برای ارتقا و اعتلاء جامعه اسلامی و دین تلاش می نمود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه شهادت امام حسین (ع) پیام‌های بسیاری را برای شیعیان و آزادگان جهان داشت،  گفت: آزادی‌طلبی و تسلیم نشدن در برابر ستمگران عالم مهم‌ترین پیامی است که می‌توان از نهضت امام حسین (ع) برداشت کرد.

وی با بیان اینکه تنظیم روابط اجتماعی در دنیا از جمله اصلی‌ترین وظایف علمای دین است اظهار داشت: شعرا و مادحین اهل بیت(ع) باید به معضلات و موضوعات جامعه حساسیت بیشتری داشته باشند.

عاملی بیان داشت: اگر دشمنان نظام جمهوری اسلامی ذره ای تزلزل در ایستادگی مردم ایران دیده بود قطعا فشار‌های بیشتری را برای تسلیم مردم اعمال می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت و هوشیاری، نهضت و شان عاشورایی مردم ایران اسلامی را حفظ کردند.

وی با  اشاره به اینکه آیت الله مروج (ره) همواره سعی بر ارتقا و اعتلای نفس جامعه داشت، تصریح کرد: مرحوم آیت الله مروج با پشتکار و ایستادگی مقابل رژیم طاغوت و تحمل فشار‌های بسیار همواره از آغازین سال‌های انقلاب اسلامی یار و یاور امام خمینی (ره) بود.

عاملی در ادامه مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی را علت اصلی کاهش ازدواج جوانان دانست و گفت: آداب و رسوم غلط و بیش از حد در جامعه، تجمل گرایی و تشریفات از جمله عوامل تاثیر‌گذار در کاهش ازدواج است.

وی افزود: دولتمردان می‌توانند با نظارت  درست و اصولی، مدیریت بهتری را داشته باشند تا شاهد پیشرفت روز‌افزون کشور باشیم.

انتهای پیام/3463/723

نظر شما