شناسهٔ خبر: 32323028 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۱۰۶ پروژه ورزشی در سیستان و بلوچستان در دست احداث است

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۶ پروژه ورزشی در سیستان و بلوچستان در دست احداث است که ۵۰ درصد آن در سال جاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، ادهم کرد مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: بدون تعارف  سال ۹۷، سال  پرفراز و نشیب بود زیرا که در شش ماه اول سال مدیریت اداره کل ورزش و جوانان استان مشخص نبود و بخشی از فعالیت ها بر زمین مانده بود.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان ادامه داد: پس از مشخص شدن مدیریت ورزش و جوانان، شش ماهه اول سال را از دست داده بودیم و تلاش کردیم در ۶ ماهه دوم سال آن را جبران کنیم.

 

وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال گذشته ۲۲ سمن به ثبت رسیده است ،افزود: همچنین با مشخص شدن مدیریت اداره کل ورزش و جوانان، فعالیت های ورزشی  رشد چند برابری نسبت به سال ۹۶ پیدا کرد.

 

کرد گفت: سال ۹۷ ، سال سختی بود زیرا که باید عقب افتادگی های شش ماهه اول سال را جبران می‌کردیم.

 

وی افزود: در حوزه‌ پروژه های عمرانی ۳۹ میلیارد تومان به ۱۰۶ پروژه عمرانی تزریق شد که بیش از ۵۰ درصد این پروژه ها در سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: اخیراً بنیاد مستضعفان زمین چمن در زابل ساخته و نیز این  بنیاد ساخت ۸ چمن مصنوعی در شهرستان زهک تقبل کرده و در  آینده نزدیک آقای سعیدی کیا  رئیس بنیاد به قصرقند سفری خواهد داشت، در این سفر از ظرفیت بنیاد برای توسعه فضاهای ورزشی استفاده خواهیم کرد.

 

کرد یادآور شد: در سال گذشته سیستان و بلوچستان در رده بندی استعداد های برتر در  رده ۱۸ قرار گرفت این درحالی است  که در سال ۹۶ در رده  ۳۱ قرار داشتیم و این اتفاق سبب شد تا به عنوان پدیده معرفی شویم.

 

وی افزود: اکنون هفت هزار نفر تحت پوشش بیمه ورزشی هستند این در حالی است که براساس  سند چشم انداز ما در سال جاری به ۶۰ هزار نفر افزایش می یابد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اعتراف به اینکه زیرساخت‌های ورزشی در روستاها مناسب نیست، گفت: در سال جاری عملکرد کل هیات های ورزشی را می سنجیم و براساس آن اعتبارات ویژه خواهیم داد.

 

 

نظر شما