شناسهٔ خبر: 32322964 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تأکید بشار اسد بر محکومیت «تروریستی» خواندن سپاه

«بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه و وزیر امور خارجه ایران در دیداری که امروز داشتند، تصمیم‌های دولت آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، در خصوص جولان اشغالی سوریه و تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه و وزیر امور خارجه ایران در دیداری که امروز داشتند، تصمیم‌های دولت آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، در خصوص جولان اشغالی سوریه و تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دفتر ریاست جمهوری این کشور به دنبال دیدار امروز «محمد جواد ظریف» با «بشار اسد» در شهر دمشق بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است که بشار اسد اقدام اخیر واشنگتن در «تروریست» خواندن سپاه پاسداران را محکوم کرد.

رئیس جمهوری سوریه طی این دیدار گفت که اقدام غیرمسئولانه آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران محکوم است و این اقدام در راستای تکمیل سیاست‌های اشتباه آمریکا در منطقه است؛ سیاست‌هایی که یکی از عوامل اصلی بی‌ثباتی در غرب آسیا است.

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه ایران نیز به نوبه خود اقدام آمریکا در شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی سوریه را محکوم کرد و گفت که این گونه تصمیم‌ها هم‌سو با تصمیم‌های واشنگتن در باره سپاه و شهر قدس است و نشان می‌دهد که سیاست‌های آمریکا در منطقه شکست خورده و ضعف دولت این کشور را نشان می‌دهد نه چیز دیگر.

بر اساس این گزارش، دو طرف در مورد تحولات منطقه به تبادل آرا پرداختند. بشار اسد اظهار داشت که پیروی از اصول و مواضع ملی و در نظر گرفتن منافع مردم به عنوان اولویت، هر کشور را حفظ و از وحدت و حاکمیت آن حمایت می‌کند.

ظریف در این دیدار بر اهمیت تقویت همکاری بین دو کشور ایران و سوریه در همه سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف تأمین منافع دو کشور  تأکید کرد.

دو طرف در این دیدار تأکید کردند که سیاست‌های آمریکا و برخی از کشورهای غربی هرگز نمی‌تواند ایران و سوریه و متحدان آن را از ادامه راه دفاع از حقوق ملت‌ها و منافع آن‌ها منصرف کند.

ظریف و بشار اسد همچنین در مورد نشست آتی مذاکرات آستانه در مورد سوریه و اهمیت تماس مداوم تهران و دمشق جهت هماهنگی مستمر در مواضع مشترک دو کشور رایزنی کردند.

آن دو همچنین در مورد توافق‌نامه‌های امضا شده بین دو طرف و طرح‌های مشترک و مراحل اجرای این طرح‌ها و  تقویت و افزایش بخش‌های همکاری در آینده گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، ولید المعلم، وزیر خارجه، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد و فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه حضور داشتند.

قرار است وزیر امور خارجه ایران بعد از سوریه به ترکیه سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

 

نظر شما