شناسهٔ خبر: 32322105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ناکامی سکه در عبور از مرز روانی 5 میلیونی

بازارهای مالی شهر در چهارمین روز معاملاتی هفته با رشد اندک شاخص بورس همراه شدند و دو بازار ارز و سکه نیز دادوستدهای منفی به خود دیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای مالی شهر در چهارمین روز معاملاتی هفته با رشد اندک شاخص بورس همراه شدند و دو بازار ارز و سکه نیز دادوستدهای منفی به خود دیدند.

در این میان مهم‌ترین اخباری که از گوشه و کنار بازارهای مالی شنیده شد و بر نوسانات این روز تأثیر گذاشت به ترتیب به کاهش 4 میلیون تومانی قیمت کارخانه‌ای پژو 405، 5 اشکال اساسی احیای وزارت بازرگانی برای بخش کشاورزی، عرضه 49 هزار تن پلیمر و 300 تن شیر خشک در بورس کالا، عرضه یک میلیون بشکه میعانات گازی در بورس انرژی، جزئیات پیشنهاد بانک مرکزی برای حذف چهار صفر از پول ملی، تشدید مشکلات بازار با تداوم تخصیص ارز 4200 تومانی و احیای وزارت بازرگانی، تفاوت رفتار قیمت مسکن با بازار اجاره، رشد ارزش سهام شرکت‌های فعال در گروه کانه‌های فلزی، افت قیمت بانکی‌ها در تالار بورس، داد و ستد 11 میلیاردی سهام در بازار بورس، تقویت 84 واحدی شاخص در کنار ریزش قیمت‌ها در اکثر نمادهای فعال اختصاص داشت.

تقویت شاخص بورس

بازار بورس در حالی شاهد رشد 84 واحدی نماگر این بازار بود که در اکثر نمادها رشد عرضه‌ها منجر به افت قیمت سهام شده بود و در اکثر نمادهای بازار معاملات پایانی به صورت منفی‌تر به ثبت رسید.

نمادهای کگل، وامید و کچاد نمونه‌ای از نمادهایی بودند که بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار گذاشتند. در این میان فملی و شپنا بیشترین مانع را بر سر راه شاخص بورس در دست‌یابی به پله‌های بالاتر ایجاد کردند.

حجم دادوستدهای این بازار نیز به بیش از 11 میلیارد و 964 میلیون سهم و ورقه بهادار رسید که ارزش این معاملات بالغ‌بر 18 هزار و 756 میلیارد ریال رسید. نمادهای وتجارت، ومعادن و شپترو بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند و کگل و ومعادن و کچاد نیز در صدر جدول نمادهای مثبت این روز که افزایش ارزش بازار را موجب شدند؛ قرار گرفتند.

نماد وتجارت بعد از دومین روز معاملاتی تحت تأثیر رشد عرضه‌ها در بازار، بخشی از ارزش خود را از دست داد و در نهایت در یک درصد مثبت آخرین دادوستدهای خود را به ثبت رساند.

در این روز همچنین نمادهای دارویی با دادوستدهای منفی همراه شدند و یکی پس از دیگری در محدوده زیر صفر قیمتی قرار گرفتند. دتماد، داوه، ددام، دامین و دکوثر در منفی کامل این روزخود معامله شدند.

در حالی که اکثر نمادهای بازار با رشد عرضه‌ها همراه شده بودند، سه نماد اوان، های وب و اپرداز از گروه اطلاعات و ارتباطات در درصدهای مثبت جای گرفتند و یکی پس از دیگری سبزپوش شدند.

چهار نماد کچاد، کگل، ومعادن و کدما نیز از گروه کانه‌های فلزی به جمع نمادهای مثبت این روز پیوستند. دیگر نمادهای این گروه نیز در درصدهای منفی قرار گرفتند و ارزش سهام خود را از دست دادند.

اکثر نمادهای گروه محصولات شیمیایی در این روز ارزش سهام خود را از دست دادند و در درصدهای منفی جای گرفتند که در این میان می‌توان به نمادهای تاپیکو، شاراک و زاگرس اشاره کرد.

بازار فرابورس نیز با افت 39 واحدی شاخص این بازار روبرو شد و در نهایت نماگر این بازار بر سکوی 2 هزار و 457 واحد تکیه زد. در ثبت این تغییرات نقش نمادهایی نظیر مارون، ذوب و دماوند بیش از سایر نمادها بود.

بازگشت 100 تومانی قیمت دلار

بازار ارز در میانه هفته بعد از جهش مثبت اندکی که در ابتدای هفته تجربه کرد، از میانه هفته روند نزولی را طی کرد و در نهایت در چهارمین روز معاملاتی هفته با از دست دادن 100 تومان از ارزش خود، بر سکوی 13 هزار و 700 تومان ایستاد.

ارزش هر یورو نیز 15 هزار و 500 تومان برآورد شد که اندکی افت را به تصویر کشید. در این روز همچنین پوند انگلیس 18 هزار تومان قیمت‌گذاری شد و ارزش حواله درهم نیز 3 هزار و 760 تومان برآورد شد.

بازگشت سکه در پشت سد 5 میلیون تومان

سکه تمام بهار آزادی 4 میلیون و 800 هزار تومان قیمت‌گذاری شد و این در حالی بود که در روز کاری قبل 4 میلیون و 900 تومان معامله شده بود. نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز به ترتیب در قیمت‌های 2 میلیون و 660 هزار تومان و یک میلیون و 720 هزار تومان قرار گرفتند.

ارزش هر گرم طلای 18 عیار به 434 هزار تومان رسید و طلای 24 عیار نیز در نتیجه برآیند عرضه و تقاضا در سکوی 578 هزار و 670 تومان قرار گرفتند.

اونس طلا نیز در بازارهای جهانی بر فراز یک هزار و 285 دلار قرار گرفت و قیمت مظنه نیز در بازار داخل یک میلیون و 880 هزار تومان تعیین شد.

انتهای پیام/63062/ج20/

نظر شما