شناسهٔ خبر: 32320761 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پروژه‌های مسکن‌مهر و مترو در هشتگرد سال‌جاری به پایان می‌رسد احداث 18 هزار واحد مسکن امید در سه مرحله

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: دو پروژه بزرگ مترو گلشهر - هشتگرد و مسکن‌مهر در این شهر امسال، تکمیل و

صاحب‌خبر -

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: دو پروژه بزرگ مترو گلشهر - هشتگرد و مسکن‌مهر در این شهر امسال، تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود صفدری امروز در نشست خبری به توسعه نامتوازن شهر جدید هشتگرد در سنوات گذشته اشاره کرد و گفت: با حضور 3 پیمانکار، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام محورهای شرقی_غربی  و تامین خدمات روبنایی مانند فضای سبز، مدارس و فرهنگ سراها مد نظر قرار گرفت.

وی افزود: اجرای 25 قرارداد به ارزش 3 هزار و 200 میلیارد تومان با مشارکت بخش‌خصوصی منجربه شروع خدمات روبنایی جدید در هشتگرد خواهد شد.

صفدری به پروژه مسکن امید اشاره کرد و گفت: با توجه به سهم 200 هزار واحد مسکونی شهرهای جدید از این تعداد، 18 هزار واحد مسکن امید برای شهر هشتگرد مشخص شده است.

وی اضافه کرد: این پروژه از سال گذشته شروع و مقرر شده تعداد 6 هزار 500 واحد به صورت مجزا برای سال 97 و 98 و 5 هزار واحد در سال 99 احداث شود.

صفدری با عنوان اینکه پیش فروش و قیمت واحدها با توجه به مشارکت بخش خصوصی، میزان تسهیلات ساخت و ساز و با توجه به قیمت روز مسکن، محاسبه و اعلام می شود، تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر 5 هزار و 122 واحد و در سال جاری 5 هزار و 89 واحد در مرحله تجهیز کارگاه است.

صفدری با عنوان اینکه خوابگاهی شدن هشتگرد برای این شهر، مرگ تدریجی خواهد بود، گفت: برای جلوگیری از خروج شهروندان و نیروهای کاری که می توانند در هشتگرد مشغول به فعالیت شوند، اشتغال ساکنان هشتگرد را با جدیت دنبال می کنیم و در این راستا توسعه صنایع پاک مورد توجه خواهد بود.

وی در ارتباط با نیاز شهر جدید هشتگرد به احداث 18 هزار واحد مسکونی مسکن امید تاکید کرد: این شهر با جمعیتی بالغ بر 400 هزار نفر، نیازمند اجری پروژه‌های بزرگ است لذا در شرایط فعلی و با توجه به صنعتی بودن هشتگرد و رو به پایان بودن مترو، لازم است با حضور بخش خصوصی، نقدینگی را به ساخت و ساز، سوق داد لذا این پروژه در وزارت راه و شهرسازی با جدیت دنبال می‌شود. توسعه هشتگرد از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود و کیفیت ساخت و ساز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تمام واحدها با در نظر گرفتن بازار فروش و میزان سوددهی، توسط پیمانکاران انتخاب شده است.

صفدری با اشاره به مترو گلشهر هشتگرد گفت: زمانی که مامور به خدمت در هشتگرد شدم اتمام دو پروژه مترو و مسکن مهر، مورد تاکید بود. اتمام پروژه نیمه تمام مترو گلشهر _هشتگرد به 300 میلیارد تومان نقدینگی نیازمند است که باید ماهانه 50 میلیارد به آن تزریق شود لذا شروع کار از هفته نخست فروردین ماه آغاز شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به اینکه با نصب آسانسور، ایستگاه مترو هشتگرد تکمیل می شود، گفت: 98درصد از زیرساخت مترو انجام شده و 82 درصد روسازی و 87 درصد از ایستگاه مترو تکمیل شده است.کل پروژه مترو 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در عرض 6 ماه از مطالبه محلی به مطالبه ملی تبدیل شد بنابراین طبق برنامه وزیر راه و شهرسازی لازم است مترو هشتگرد در سال جاری تکمیل و راه اندازی ‌شود.

صفدری به 10 هزار و 86 واحد مسکن مهر بدون متقاضی اشاره و گفت: نیمی از این تعداد به وزارت دفاع تعلق دارد که به اقشار کم‌درآمد، واگذار می شود. 

این مدیر با اشاره به اینکه در هشتگرد نهایتا 13 هزار واحد مسکن امید احداث میشود، ادامه داد: 5 هزار واحد دیگر نیز از برنامه مسکن مهر خارج و به پروژه مسکن امید با عنوان مسکن خودمالکی، اضافه شده است که پیمانکار موظف است پس از تکمیل این واحدها، آنها را به فروش برساند و این تعداد بخشی از ساخت و ساز واحد های مسکونی خودمالکی در هشتگرد خواهد بود.

وی در ارتباط با تکمیل بزرگراه هشتگرد به طالقان اظهار داشت: 8 کیلومتر از پروژه 24 کیلومتری جاده جدید هشتگرد _طالقان، مربوط به محدوده شهر هشتگرد است که در حال اجرا بوده و اتمام پروژه منوط به اتمام کل مسیر است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به پیگیری تغییر نام شهر جدید هشتگرد به مهستان، تصریح کرد: این نام که از طرف شورای شهر و به خواست مردم پیگیری و انتخاب شده در دستور کار است و در مدت زمان کوتاه از مدیریت خود 3 مورد مکاتبه نیز انجام شده است.

وی در ارتباط با نصب عوارض الکترونیکی آزادراه کرج قزوین، از این موضوع انتقاد کرد و گفت: این مورد دغدغه ما و همشهریان هشتگردی است چراکه اکثر مردم این شهر با توجه به مشاغل خود باید هر روز این عوارض را پرداخت کنند لذا محل دوربین بعد از خروجی هشتگرد، مناسب است و بهترین زمان راه اندازی عوارض بعد از راه‌اندازی مترو گلشهر _ هشتگرد خواهد بود که مردم به استفاده بیشتر از وسایل همگانی، تشویق و ترغیب شوند.

انتهای پیام

نظر شما