شناسهٔ خبر: 32320034 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

تحلیلگر IHS: گوگل و سرویس استیدیا به استودیوها و بازی‌های انحصاری نیاز دارند

شرکت گوگل به تازگی از سرویس استریم جدید خود با نام استیدیا (Stadia) رونمایی کرده است و با وجود تکنولوژی جدید و سرمایه‌گذاری هنگفت، همچنان افراد بسیاری نسبت به موفقیت آن شک دارند و از نظر برخی تحلیلگرها، عدم وجود محتوای اختصاصی می‌تواند مانع موفقیت این سرویس شود.

صاحب‌خبر -
تحلیلگر IHS: گوگل و سرویس استیدیا به استودیوها و بازی‌های انحصاری نیاز دارند

شرکت گوگل به تازگی از سرویس استریم جدید خود با نام استیدیا (Stadia) رونمایی کرده است و با وجود تکنولوژی جدید و سرمایه‌گذاری هنگفت، همچنان افراد بسیاری نسبت به موفقیت آن شک دارند و از نظر برخی تحلیلگرها، عدم وجود محتوای اختصاصی می‌تواند مانع موفقیت این سرویس شود.

سرویس جدید استریم بازی‌های ویدئویی شرکت گوگل، با نام استیدیا، با نمایشی از بازی DOOM Eternal معرفی شد و با نشان دادن تکنولوژی جدید این شرکت، مورد تمجید بسیاری از بازی‌بازان شده است و افراد بسیاری منتظر هستند تا با استفاده از آن به تجربه‌ی بازی‌های جدید بنشینند. اما افراد بسیاری در صنعت بازی‌های ویدئویی هستند که اعتقاد دارند کمبود محتوا برای این سرویس می‌تواند به عدم موفقیت آن منجر شود. هفته‌ی گذشته بود که آقای مایک نیکولز (Mike Nichols)، مدیر بازاریابی شرکت ماکروسافت، در این باره صحبت کرد و معتقد بود که شرکت گوگل هنوز به محتوای کافی و لازم دسترسی ندارد.

حال آقای Piers Harding-Rolls، که به عنوان رئیس بخش بازی‌های ویدئویی شرکت ارزیابی اطلاعات IHS فعالیت می‌کند، در مصاحبه‌ای از کمبود محتوای این سرویس صحبت کرده است. به گفته‌ی او، شرکت گوگل باید استودیوهای معتبری را خریداری و یا تاسیس کند تا بتوانند عناوین فرست پارتی با کیفیتی را برای سرویس استیدیا تولید کنند. همچنین خرید حق انحصاری زمانی برخی عناوین بزرگ نیز می‌تواند یک راه حل خوب برای این شرکت باشد.

تاسیس استودیوهای فرست پارتی می‌تواند یک تصمیم درست برای شرکت گوگل باشد، همچنین خریدن حق انحصاری زمانی برخی از بازی‌های پرطرفدار در راستای رقابت با دیگر شرکت‌های بازی‌سازی می‌تواند یک قدم بزرگ باشد. اگر گوگل قصد رقابت با دیگر شرکت‌ها را دارد پس احنمالا دست به خرید استودیوها و یا شرکت‌های بازی‌سازی بزرگی خواهد زد.

به هر حال باید به گفته‌های آقای Harding-Rolls احترام گذاشت چرا که رقابت در این صنعت پرطرفدار نیاز به سرمایه‌گذاری‌های زیادی در رابطه با خرید و تاسیس استودیوهای جدید دارد. البته این شرکت در حال حاضر خانم جید ریموند را، که پیش از این با شرکت‌های یوبی‌سافت (Ubisoft) و الکترونیک آرتس (EA) همکاری داشته است، به عنوان رئیس اولین استودیوی بازی‌سازی خود استخدام کرده است که خود می‌تواند نویدبخش عرضه‌ی عناوین باکیفیتی در آینده باشد.

باید منتظر ماند و دید که شرکت گوگل چه برنامه‌هایی برای رقابت با شرکت‌های گوگل و ماکروسافت و در آستانه‌ی انتشار کنسول‌های نسل بعدی این دو شرکت دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما