شناسهٔ خبر: 32319251 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

دیدار ظریف با ولید المعلم/ ظریف: ملت سوریه با مقاومت خود منطقه را از یک خطر بزرگ نجات داد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به دمشق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در ادامه سفر به سوریه، با آقای ولید معلم همتای سوری خود دیدار و در خصوص مهمترین موضوعات فی‌مابین در روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای و جهانی از جمله تحولات شمال آفریقا گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

به گزارش خبرنگار  اعزامی خبرگزاری تسنیم به دمشق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه  در ادامه سفر به سوریه، با آقای ولید معلم همتای سوری خود دیدار و در خصوص مهمترین موضوعات فی‌مابین در روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای و جهانی از جمله تحولات شمال آفریقا گفتگو کرد.

دکتر ظریف در این دیدار با تاکید بر اینکه مقاومت دولت و ملت سوریه در برابر خطر تروریسم، منطقه را از یک خطر و توطئه بزرگ نجات داد، بر لزوم خروج همه تروریست ها از سوریه و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

وزیر خارجه ایران ظریف با تشکر از مهمان نوازی ملت و دولت سوریه گفت گفت ما خوشحالیم که در تحقق این پیروزی بر تروریسم و نجات منطقه از این خطر بزرگ در کنار ملت سوریه وعراق و مردم منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: خوشحالم که روز قبل از روز ملی سوریه اینجا هستم به شما و ملت و دولت سوریه تبریک می گوییم.

از سوی دیگر، ولید معلم وزیر خارجه سوریه در این دیدار گفت: ما دریک جبهه و سنگر قرار داریم.

وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به همکاری های دو کشور در سال‌های اخیر اظهار داشت: این همکاری ها موجب شد تا توطئه های بزرگی را خنثی کنیم و لازم است این همکاری ها  تداوم و تعمیق یابد.

پیش از این ظریف با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد. 

ظریف با هدف بررسی روابط دوجانبه و راه‌های گسترش و تقویت روزافزون این روابط میان دو کشور  دوست و همپیمان استراتژیک به سوریه رفته است.

این اولین سفر ظریف به سوریه بعد از سفر اخیر بشار اسد به تهران به شمار می‌رود.

پیش از این، ظریف به زیارت مرقد مطهر حضرت زینب (س) رفته بود و پس از دیدار با مقامات سوری قرار است در سفری یک روزه به ترکیه نیز سفر کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما