شناسهٔ خبر: 32318700 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

روبات ضد خطر وارد فروشگاه های زنجیره ای در استرالیا شد

مدتی است که روبات های فروشگاهی بسیار محبوب شده اند و حتی وارد فروشگاه های زنجیره ای بزرگ شده اند. یکی از جدیدترین روبات های فروشگاهی روبات ضدخطری است که وارد فروشگاه های زنجیره ای وولمورث استرالیا شده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدتی است که روبات های فروشگاهی بسیار محبوب شده اند و حتی وارد فروشگاه های زنجیره ای بزرگ شده اند. یکی از جدیدترین روبات های فروشگاهی روبات ضدخطری است که وارد فروشگاه های زنجیره ای وولمورث استرالیا شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، یکی از غول های سوپرمارکتی در استرالیا، فروشگاه زنجیره ای وولمورث است و این فروشگاه با کمک روبات های ضد خطر به تامنی امنیت فروشگاه های خود می پردازد. اما چگونه؟

فروشگاه وولمورث از شناخته شده ترین فروشگاه های استرالیا است. این فروشگاه اخیرا تصمیم گرفته برای تامین امنیت هر چه بیشتر در شعب خود، از یک روبات جالب کمک بگیرد. درواقع این روزها وقتی خریداران بین قفسه های فروشگاه های وولمورث قدم می زنند شاهد فعالیت یک روبات خواهند بود که بین قفسه ها بالا و پایین می رود و هر نوع خطر احتمالی را جستجو می کند.

یک سخنگوی وولورث در این خصوص گفت: "ما تلاش کرده ایم تا با کمک این روبات ها تعداد  خطرات احتمالی موجود در فروشگاه را به حداقل برسانیم."

روبات های ضد خطر چه می کنند؟

_بررسی وضعیت قرار گرفتن کالاها روی هم و پیشگیری از سر خوردن و افتادن کالاها

_هشدار برای خالی شدن برخی قفسه ها

_هشدار سرقت کالاها

_برنامه ریزی برای خرید کالاهای جدید

البته این تنها تغییرات وولورث نیست بلکه این شعبه های زنجیره ای با نصب آیپدهایی روی غرفه های خودپرداز کار خرید را تسهیل کرده اند. البته برخی مشتریان گفته اند سیستم جدید خرید می تواند رمز عبور کارت های اعتباری مشتریان را رصد کند اما ماموران امنیتی این فروشگاه زنجیره ای می گویند نظارت با هدف دقت بیشتر انجام می شود و هیچ نوع اطلاعاتی رصد نمی شود.

وولورث در انبار خود نیز روبات هایی را با مسئولیت جمع آوری و بسته بندی کالاها به کار گرفته است. این انبارها در ملبورن و سیدنی وجود دارند و انتظار می رود تا سال 2023 این انبارها در سراسر استرالیا با صدها روبات گوچک و بزرگ توسعه یابد.

 اوایل سال 2018، آمازون درب "فروشگاه آینده" خود را در سیاتل باز کرد. فروشگاهی که هیچ  فروشنده ای ندارد و همه چیز به راحتی و با کلیک های مختلف انجام می شود. فروشگاه علی بابا نیز روبات هایی در فروشگاه های خود دارد که می توانند ظرف 30 دقیقه کالاها را به کاربران تحویل دهند.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما