شناسهٔ خبر: 32318472 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

گل پاتوسی به سپاهان مانند نمک اضافه بود؛

شفر: ماشین‌سازی با 120 درصد توان مقابل ما بازی می‌کند!/ نمی‌توانم بگویم کلینزمن به ایران می‌‌آید یا نه!

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: اگر کسانی بابت خوشحالی بعد از بازی با سپاهان ما گلایه و انتقاد کردند، باید بگویم ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و می‌دانیم که در چه مسیری حرکت می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از تسنیم، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ماشین‌سازی در هفته بیست‌وششم لیگ برتر, اظهار داشت: پیش از شروع نشست، باید چند نکته را بگویم. بارها گفته‌ام که به خبرنگاران اعتماد دارم. شما کار مهمی در فوتبال ایران دارید، اما اگر بیرون از کنفرانس صدای من را ضبط کنید، به خانه‌ام برمی‌گردم. لطفاً اصول کاری‌تان را حفظ کنید.

وی در ادامه افزود: درباره کسانی که نسبت به بازی‌های قبلی‌مان انتقاد کردند، باید بگویم که راه خودمان را طی می‌کنیم. ما در گذشته مشکلات زیادی داشتیم.

گل پاتوسی به سپاهان مانند نمک اضافه بود
شفر یادآور شد: در بازی پیش مقابل سپاهان گلی به ثمر رساندیم که داور آن را قبول نکرد، اما توانستیم دوباره در دقیقه 97 به گل برسیم که خیلی خوب بود و روی یک حرکت تاکتیکی زیبا به ثمر رسید. ما در این بازی پیروز شدیم، اما گلی که زدیم مانند نمک اضافه بود. بعد از این پیروزی احساسی که داشتیم بسیار فوق‌العاده بود. فوتبال همین است. این را باور کنید که خارج از هتل‌مان در اصفهان 400 نفر در کنارمان بودند و همگی خیلی خوب راجع به تیم ما صحبت می‌کردند. البته ممکن است به دلیل حضور و شعار این هواداران ما نتوانسته باشیم شب قبل از بازی را خوب بخوابیم، اما فردای آن روز برای همان هواداران بازی کردیم تا بتوانیم‌ آنها را خوشحال کنیم. ما برای همین آدم‌ها جنگیدیم و پیروز شدیم.

بعد از بازی مقابل سپاهان شادی کردیم چون عاشق هواداران‌مان هستیم
سرمربی استقلال افزود: بعضی‌ها می‌گویند چرا بعد از بازی این‌طور خوشحالی کردید. باید بگویم چون ما عاشق هواداران‌مان هستیم. شاید مابقی تیم‌ها که این‌طور خوشحالی نمی‌کنند، این عشق را ندارند. خیلی‌ها بودند که با هواداران حتی سلفی می‌گرفتند و این مشخص است که باید خوشحال باشیم. واقعاً بسیار خوشحال بودیم که سه امتیاز را در آن بازی سخت کسب کردیم. ما دوباره با این پیروزی روی پاهای‌مان ایستادیم و انتظار نداشته باشید که گریه کنیم.

وی ادامه داد: شما می‌دانید قبل از بازی مادر بزرگ فرهاد مجیدی فوت شد و برای همین به او سه روز مرخصی دادم تا برود و در مراسم مادر بزرگش حاضر باشد. می‌دانید که در ایران خانواده‌ها بسیار به هم نزدیک هستند و این خصوصیت بسیار خوبی است. برای فرهاد مجیدی و فرشید باقری که سال گذشته پدرش را از دست داد، آرزوی موفقیت دارم.

باقری را تعلیق کردم چون او در حین و بعد از دربی کارهای خوبی نکرد
شفر درباره کنار گذاشته شدن فرشید باقری از استقلال گفت: فرشید را تعلیق کردم، چرا که او در حین و بعد از دربی کارهایی انجام داد که خوب نبود. بعد از بازی سپاهان نیز گفتم که در یکی از تمرینات تیم بایرین مونیخ دو بازیکن با هم دعوا کردند، اما سرمربی و باشگاه این بازیکنان را فقط جریمه کردند، چرا که به آنها در بازی‌های بعدی نیاز داشتند. بازیکنان باید صددرصد وجودشان را برای تیم بگذارند. بعد از آن شنیدم که یکی از این بازیکنان برای تیمش دو گل به ثمر رساند و خیلی خوب بازی کرد. این نکته‌ای است که من به مدیر و اعضای هیئت مدیره می‌گویم. اگر بازیکنان را کنار بگذاریم شاید تیم را ضعیف کنیم، اما آخر فصل می‌توان در مورد این قضایا صحبت کرد. بنابراین شاید از اینکه فرشید کنار گذاشته شده است، خوشحال نباشیم. صحبت‌هایی که ما در رختکن می‌کنیم برای خودمان است و نباید به بیرون درز پیدا کند. پیش از این یک بار با سرمربی اسبق سوئیس صحبت می‌کردم. او به من گفت بازیکنی در جام جهانی مرتکب اشتباه شد، اما هر بازیکنی ممکن است اشتباه کند و اگر قرار است یکی یکی بازیکنانم را بیرون کنم، دیگر نمی‌توانم بازیکنان زیادی داشته باشم. کار فرشید بسیار بد بود و او باید در این باره تعادل ایجاد کند. بعد از آن اتفاقات فرشید در رختکن گریه کرد.

یکسری نکات را برای قرارداد بازیکنان به مدیر باشگاه اعلام کردم
وی خاطر نشان کرد: در واقع من یکسری نکات را برای قرارداد بازیکنان به مدیر باشگاه اعلام کردم. بازیکنانی مثل اللهیار صیادمنش باید در اینجا بمانند، چرا که برای ما مانند الماس هستند. باور کنید بازیکنی با این شرایط اگر به اروپا برود همین الان یک میلیون دلار قیمتش است، اما قیمت او در سه چهار سال آینده به پنج شش میلیون خواهد رسید. با این حال باید او در اینجا بماند. دیدید که امید نورافکن به بلژیک رفت و 80 درصد اُفت داشت. او الان برگشته و دارد به دوران خوبش باز می‌گردد. او در تیم امید هم کاپیتان بود و بسیار خوب بازی کرد. ما باید راجع به آن حرفه‌ای فکر کنیم.

اعضای هیئت مدیره باید بیشتر به ما نزدیک شوند
شفر درباره جلسه هیئت مدیره استقلال با حضور وی گفت: در این جلسه یکی از اعضا به من گفت نمی‌خواهیم بازیکنان را بفروشیم و این همان چیزی است که ما می‌خواهیم. نمی‌دانم اما شاید درباره فصل جدید این را شنیده باشید که قرار است با بازیکنان جدید صحبت شود، اما این کار من است و در این باره اعضای هیئت مدیره به ما کمک می‌کنند. شاید باشگاه مشکل مالی داشته باشد و آنها باید کمک کنند تا مشکلات رفع شود و این بسیار عالی خواهد بود. این اولین بار بود که اعضای هیئت مدیره را دیدم. اعضای هیئت مدیره باید بیشتر به ما نزدیک شوند. همه‌ی آنها بسیار صادق بودند و خیلی خوشحالم که می‌توانیم در کنار هم کار کنیم. صددرصد از این قضیه مطمئنم و می‌دانم که می‌توانیم در کنار هم کار کنیم.

رحمتی جنتلمن و عقاب آسیاست
سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره وضعیت سیدمهدی رحمتی نیز گفت: رحمتی هم در گذشته و هم در آینده برای‌مان مهم بوده و هست. او شخصی بوده که در زمان‌های بسیار سخت به ما کمک کرده است. رحمتی همیشه برای تیم کار کرده و هیچ وقت علیه تیم نبوده است، اما متأسفانه باید بگویم در رسانه‌ها چیزهایی علیه او می‌بینم. او یک جنتلمن در تیم ماست. او با توجه به تجربه‌ای که داشت به حسینی خیلی کمک کرد. عقاب آسیا به حسینی کمک کرده است. نمی‌خواهم مردم درباره او بد صحبت کنند. او مرد خوبی است، بازیکن من است و به او احترام می‌گذاریم.

بازیکنان ماشین‌سازی مقابل ما با 120 درصد توان تلاش می‌کنند
وی درباره دیدار با ماشین‌سازی تصریح کرد: ماشین‌سازی تیم خوبی است و دفعه پیش که با این تیم بازی کردیم یادم هست که خیلی از بازیکنانم حضور نداشتند. شنیده‌ام که مالک هر دو باشگاه (ماشین‌سازی و تراکتورسازی)‌ یک نفر است که این باعث می‌شود اگر آنها بخواهند با صد درصد توان‌شان مقابل ما ظاهر شوند، این کار را نکنند و 120 درصد تلاش کنند. ما باید ببینیم امروز چه بازیکنانی آماده هستند تا برای این بازی به میدان بفرستیم. این بازی برای ما بسیار مهم خواهد بود. همین‌طور باید حواس‌مان به بازی با الهلال نیز باشد. سه ماه پیش گفتم که ما به همه‌ی بازیکنان‌مان احتیاج داریم و تمام آنها باید از لحاظ روحی و بدنی آماده باشند. امیدوارم که در این بازی باهوش و باهیجان کار کنیم.

از هواداران‌مان می‌خواهم به ورزشگاه بیایند و به ما کمک کنند
شفر خاطر نشان کرد: زمانی که در بازی قبل در 15 دقیقه آخر مقابل سپاهان با پرس مواجه شدیم، منشا و تبریزی را به زمین آوردیم و خیلی خوب تیم حریف را پرس کردیم و مشخص بود که می‌توانستیم به گل برسیم. ما می‌خواهیم در بازی فردا هم به پیروزی برسیم، با اینکه بازی سختی است. امروز آخرین تمرین‌مان برگزار و مشخص می‌شود که آیا روزبه چشمی و طارق همام می‌توانند به تیم کمک کنند یا نه. باید در این رابطه با دکتر صحبت کنم. از هواداران‌مان نیز می‌خواهم به ورزشگاه بیایند و به ما کمک کنند. ما بیشتر در بازی‌های خارج از خانه‌مان به پیروزی رسیده‌ایم، اما امیدوارم که همه به ورزشگاه بیایند و 90 دقیقه با تشویق‌های‌شان به ما قدرت بدهند. همه‌ی بازیکنان و کادر فنی استقلال آبی هستند. امیدوارم که هواداران بیایند و به ما کمک کنند.

نمی‌توانم بگویم کلینزمن به ایران می‌آید یا خیر
سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر احتمال حضور یورگن کلینزمن روی نیمکت تیم ملی ایران گفت: اسم مستعار ایشان در آلمان «لینزی» است. او فرد بسیار خوبی است و بازیکن اشتوتگارت بوده است. من کلینزمن را می‌شناسم. او مربی آلمان و آمریکا بوده است. یادم هست در نیمه نهایی مسابقات کونکاکاف وقتی آمریکا مقابل جامائیکا بازی داشت 80 هزار نفر در استادیوم بودند، آن هم در حالی که کشور جامائیکا شاید به اندازه نیویورک باشد. در آن بازی آمریکا پیروز شد و به فینال کونکاکاف رسید. من یورگن کلینزمن را می‌شناسم و با او در ارتباط هستم، اما نمی‌توانم بگویم که به ایران می‌آید یا خیر.

مربی تیم ملی حداقل باید نیمی از سال را در ایران باشد
وی درباره اینکه آیا فکر می‌کند کلینزمن گزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی ایران است، گفت: بله. آن چیزی که قبلاً هم گفته‌ام این است که باید مربی تیم ملی حداقل نیمی از سال را در ایران باشد و با مربیان و باشگاه‌ها همکاری داشته باشد. مربی تیم ملی در ایران باید با دیگر مربیان کار کند، همه‌ی بازی‌ها را ببیند و استعدادیابی خوبی صورت بگیرد. آکادمی خوبی وجود دارد و بازیکنان باید هفته‌ای دو بار با مربیان ملی کار کنند. باور کنید کلینزمن مربی خوبی است، اما این تصمیم من نیست که او را به ایران بیاورم یا خیر. اصلاً نمی‌دانم موضوع حضور او در ایران شایعه است یا واقعیت!

شفر در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه حضور کلینزمن در ایران منتفی شده است و حضور برانکو در تیم ملی را چطور می‌بیند و اینکه شاید احتمال دارد خودش نیز سرمربی تیم ملی ایران شود یا خیر، گفت: این موضوع را از قبل شنیده بودم. دوباره می‌گویم مربی که به ایران می‌آید باید همکاری خوبی با سازمان لیگ و فدراسیون داشته باشد. در آلمان سرمربی بازی‌های لیگ را می‌بیند و بازیکنان وقتی او را در تمرینات‌شان می‌بینند، خیلی خوشحال می‌شوند. من 10 سال در بوندس‌لیگای یک سرمربی بودم و می‌دانم که این همکاری بسیار مهم است. سرمربی تیم ملی باید با سرمربیان باشگاه‌ها صحبت کند. با برانکو، من با و ... باید صحبت شود و این بسیار مهم است. این موضوع برای تیم ملی بسیار مهم است و باید استعدادها در آکادمی حضور داشته باشند. در ایران استعدادهای زیادی مانند اللهیار حضور دارند.

اسامی مدنظرم را به باشگاه داده‌ام و باشگاه باید با آنها صحبت کند
سرمربی استقلال درباره اینکه شنیده شده قرار است اعضای هیئت مدیره با بازیکنان برای فصل بعد مذاکره کنند، تصریح کرد: شایعات همیشه وجود دارد. شایعات همیشه وجود دارد، اما این کار من است و باید این تیم را بسازم. من باید بدانم که چه بازیکنانی برای چه پوزیشن‌هایی وجود دارد. اینها کار سرمربی است. من اسامی را به باشگاه می‌دهم و باید باشگاه به این نتیجه برسد که جذب این بازیکنان شدنی است یا خیر. چیدن پازل در تیم کار سرمربی است. ابتدا ما باید ببینیم که چه بازیکنانی در تیم می‌مانند و چه بازیکنانی رفتنی هستند. من اسامی مدنظرم را به باشگاه داده‌ام و باشگاه باید با آنها صحبت کند و ببیند چه کسانی را می‌توان جذب کرد و چه کسانی را نمی‌توان. باشگاه باید صحبت کند که آیا این انتقالات شدنی است یا خیر.

در هیئت مدیره هیچ‌کس علیه من صحبت نکرد
وی درباره اینکه شنیده شده هیئت مدیره قرار است با بازیکنان جدید مذاکره کند، گفت: دوباره می‌گویم جلسه‌ای که با اعضای هیئت مدیره داشتم بسیار خوب بود و هیچ‌کس علیه من صحبت نکرد. ما مشکلاتی مانند زمین تمرین و پرداخت حقوق‌ها داریم که امیدواریم اعضای هیئت مدیره این مشکلات را برطرف کنند.

در ادامه این نشست خبری خبرنگاری راجع به تمدید قرارداد پاتوسی سؤال کرد که محمدحسین زرندی، مدیر رسانه‌ای استقلال پاسخ داد: شب گذشته فتحی اعلام کرد که ایسما و پاتوسی تا آخر فصل آینده در استقلال حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما