شناسهٔ خبر: 32317926 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

محمد خدادي 3 راهبرد اصلي معاونت مطبوعاتي را تشريح کرد

صاحب‌خبر -
محمد خدادي 3 راهبرد اصلي معاونت مطبوعاتي را تشريح کرد
خبرگزاري آريا - معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاکيد بر همبستگي و پيوستگي اصحاب رسانه براي عبور از مشکلات، گفت: توجه به «هويت حرفه‌اي و صنفي، اقتصاد رسانه و توليد محتواي تخصصي و اثرگذار» از جمله راهبردهاي اصلي معاونت مطبوعاتي است.
به گزارش روابط‌عمومي معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني، محمد خدادي در ديدار با جمعي از اعضاي شوراي عالي تشکل‌هاي مطبوعاتي کشور که در سالن نشست‌هاي موسسه فرهنگي- مطبوعاتي نشرآوران برگزار شد، شرايط پيچيده و مشکلات جاري بر فعاليت‌هاي رسانه‌اي کشور را مهم‌ترين دليل خود براي پذيرش اين مسئوليت عنوان کرد و افزود: اعتقادم بر اين است که بايد فعالان صنف رسانه در اين مسئوليت خدمت‌گذاري کنند.
معاون مطبوعاتي با تاکيد بر اينکه رسانه‌ها در برهه‌هاي مختلف به ياري کشور شتافته‌اند، از آنها به عنوان خط مقدم حضور در همه عرصه هاي سخت براي مبارزه با مشکلات، بحران‌ها و حساسيت‌ها در مقاطع مختلف ياد کرد و گفت: رسانه‌ها، شريان‌هاي حرکت و تحول در کشور را زنده نگه داشته‌اند؛ در دفاع و مقاومت و ديگر بزنگاه‌هاي بين‌المللي و ملي و در عرصه‌هاي مختلف سياسي- اجتماعي- اقتصادي و... همواره مهم‌ترين نقش را ايفا کرده‌اند.
خدادي با بيان اينکه مشکلات حاکم بر فعاليت‌هاي رسانه‌اي تنها از طريق فعاليت روزآمد و کارآمد صنف قابل رفع است، گفت: مساله اين است که ما رسانه‌نگاران وظيفه خدمت‌رساني به تمام صنوف را به‌خوبي انجام مي‌دهيم غير از خود صنف رسانه!
وي در ادامه با اشاره به اينکه هم‌اکنون بالغ بر 10هزار نفر داراي مجوز رسانه، مدعي تخصص در اين صنف هستند و اين درحالي است که غالب افراد هزينه خيلي از کالاها را غير از محصول رسانه‌اي پرداخت مي‌کنند، افزود: متاسفانه حرفه ما به جاي مهارت به شغلي فراگير تبديل شده و هويت از آن گرفته شده است.
خدادي توجه به «هويت حرفه‌اي و صنفي، اقتصاد رسانه و توليد محتواي تخصصي و اثرگذار» را از جمله راهبردهاي اصلي خود عنوان کرد و در تشريح مشکلات اقتصادي رسانه‌ها، با اشاره به اينکه مشکل رسانه‌هاي کشور بي توجهي تاريخي به نقش و اثر اقتصاد رسانه در استمرار حرکت رسانه بوده است، گفت: بنگاه‌هاي اقتصادي کشور بايد به سهم و نقش رسانه‌ها توجه بيشتري داشته باشند چراکه آن‌ها در بدترين شرايط، بيشترين نياز را به رسانه‌ها دارند.
وي افزود: رسانه بستر انتقال اطلاعات براي ايجاد ارتباط منجر به اثرگذاري و شريک‌سازي است بنابراين بايد براي اقناع و اثرگذاري در مخاطبان به رسانه‌ها سهم و نقش بيشتري داده شود.
معاون مطبوعاتي همچنين در تشريح راهبرد ديگر مورد تاکيد خود به تخصصي شدن رسانه‌ها به‌عنوان يکي از راه‌کارهاي لازم در توسعه اقتصادي رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: در سياست‌گذاري‌ها به گسترش رسانه‌ها در حوزه‌هاي تخصصي توجه ويژه‌اي خواهد شد. او در پايان ضمن تاکيد بر ايجاد ارتباط مستمر و منظم با اهالي رسانه، بر هم‌افزايي فکري اصحاب رسانه و تشکل‌هاي رسانه‌اي براي حل مسائل حاکم بر فعاليت‌هاي رسانه‌اي تاکيد کرد.
در ابتداي اين ديدار، مديران برخي رسانه‌ها و انجمن‌هاي صنفي به بيان دغدغه‌ها و موضوعات مدنظر از جمله مشکل کاغذ مطبوعات، طرح ترافيک خبرنگاران، نحوه تخصيص يارانه‌هاي حمايتي، مسائل حقوقي و قضايي و توزيع مطبوعات پرداختند.
مديران و نمايندگان انجمن صنفي مديران رسانه، انجمن مديران رسانه‌هاي غير دولتي، انجمن صنفي نشريات تخصصي کشاورزي و صنايع غذايي کشور و انجمن صنفي مديران نشريات ايران، از جمله حاضرين در اين نشست بودند.
منبع خبر: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی
لینک کوتاه:
کد خبر:
کد خبرنگار:

سایر اخبار مهم


درج نظر الزامی میباشد
ارسال پیام
  • اخبار ما
  • راه‌اندازي سامانه پيامکي دريافت نظرات بازديدکنندگان
  • تعالي و پيشرفت جامعه در گرو صداقت مردم و مسئولان است
  • حضور 3200 ناشر در نمايشگاه کتاب
  • به دادم ميرسي يا رب.../ مناجات با خدا
  • چند طرح بازسازي حرم امامزاده سيدمحمد آماده بهره‌برداري است
  • توزيع بيش از 3 ميليون پرس غذاي گرم در ميان سيل‌زدگان/کمک به هموطنان سيل زده -43
  • برپايي 12 موکب از سوي کرمانشاهيان در مناطق سيل‌زده لرستان/کمک به هموطنان سيل‌زده-44
  • برنامه سرخپوشان تا بازگشت به تهران
  • پرس تي وي بررسي مي کند: نگراني بابت رشد نابرابري ها در جهان
  • شکست دموکراسي در دنياي سياست از نگاه پرس تي وي
  • مروري بر درگيري هاي اخير ليبي در پرس تي وي
  • معرفي بانوان برتر ايراني در پرس تي وي: ساخت داربست دريچه قلب توسط بانوي نخبه ايراني
  • هيسپان تي وي به تصوير مي کشد: مهاجرت به عشق اروپا
  • تاکيد معاون مطبوعاتي بر ضرورت بازنگري در اقتصاد، محتوا و هويت رسانه‌اي
  • عليرضا خمسه با «آپارتمان شماره 13» در آي فيلم ساکن مي شود
  • محمد هادي قميشي مهمان آي‌فيلمي‌ها مي‌شود
  • مهدي هاشمي آخر هفته با سينمايي هاي آي‌فيلم عربي
  • انتصاب مدير کانال العالم سوريه معاونت برون مرزي رسانه ملي
  • انتصاب مدير راديو اسپانيايي اداره کل اروپا و آمريکا در معاونت برون مرزي
  • در «مسائل و حلول» شبکه الکوثر خواهيم شنيد؛ آموزه هايي درباره آداب همدردي با صاحبان مصيبت
  • در برنامه «ساحة الرياضية» شبکه الکوثر: مرور سوابق و افتخارت ورزشي زنده ياد «غلامحسين مظلومي»
  • زنده شدن مردگان در روز قيامت
  • شمار موکبهاي اربعين در مناطق سيل زده خوزستان به 152رسيد/کمک به هموطنان سيل‌زده-41
  • کمک‌‌هاي مردم و موکب‌هاي عراق به سيل زدگان شوش رسيد/کمک به هموطنان سيل‌زده-42
  • محمد خدادي 3 راهبرد اصلي معاونت مطبوعاتي را تشريح کرد

اخبار مهم و برگزيده رسانه ها آريا ويدئو

«خبرگزاري آريا» يک خبرگزارى رسمي و مستقل ايرانى است با شعار «حرکت شفاف، صادقانه و حرفه اى در اطلاع رساني»

اشتراک در:

امروز: جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
گروه های خبری:
  • اخبار منتخب رسانه ها
  • سياسي
  • بين الملل
  • ورزشي
  • اجتماعي
  • اقتصادي
گروه آریا:
  • باشگاه خبرنگاران افتخاری آریا
  • مرکز مطالعات استراتژیک آریا
  • باشگاه تحلیلگران جوان آریا
  • آژانس عکس آریا
  • شرکت سرزمین هوشمند آریا
  • سایت نیازمندهای آریا
  • موتور جستجوی آریا
  • انتشارات پیشگامان اندیشه آریا
  • آریا قانون
logo-samandehi
- Arya News Agency
درباره ما | تماس با ما | سازمان آگهی ها | RSS | پیوندها | جستجوی پیشرفته

نظر شما