شناسهٔ خبر: 32317819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بچه‌های مشهدی برای کودکان سیل‌زده اسباب‌بازی ارسال می‌کنند

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از ارسال محموله کمک به سیل‌زدگان استان گلستان خبر داد و گفت: در این محموله علاوه بر لوازم بهداشتی و مواد غذایی، اسباب‌بازی برای کودکان این مناطق وجود دارد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان ظهر امروز در حاشیه اعزام دو دستگاه کتابخانه سیار به همراه اقلام فرهنگی و مواد غذایی به استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با تأکید بر اینکه امروز نخستین کاروان کمک نهاد کتابخانه‌های عمومی استان به سیل‌زدگان گلستان ارسال می‌شود، اظهار کرد: این محموله شامل مجموعه کمک‌های همکاران اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و همکاران ستادی در ادارات شهرستان‌ها است که شامل ۹هزار و ۲۸۳ قلم کالای فرهنگی، لوازم بهداشتی و مواد غذایی است.

 مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ابراز کرد: همچنین دو کتابدار همراه با کتابخانه سیار برای  برگزاری برنامه‌های متنوع ویژه کودکان در مناطق سیل‌زده استان گلستان اعزام می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه  این کاروان  با شعار « نمی‌گذاریم سیل کودکی بچه‌هایمان را ببرد»به گلستان اعزام می‌شود، بیان کرد: امیدوارم این کمک‌ها بتواند در تسکین آلام کودکان و افزایش روحیه آن‌ها مؤثر باشد، چراکه بزرگ‌ترها با شیوه‌های دیگری که اتخاذ می‌کنند از آلامی که به آن‌ها واردشده خود را دورنگه می‌دارند اما کودکان نیاز به توجه و بذل محبت بیشتری دارند و قطعاً با این توجه‌ها بخش بسیاری از آلام و ناراحتی‌های آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

سبزیان یادآور شد: علاقه‌مندانی که در سطح استان تمایل  دارند به کودکان مناطق سیل‌زده کمک کنند، می‌توانند کمک‌های خود را در قالب کتاب، اسباب‌بازی و موارد فرهنگی خود را به نهاد کتابخانه‌ها تحویل تا در کاروان بعدی به مناطق سیل‌زده ارسال شود‌.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در خصوص وظایف نهاد کتابخانه در مواقع بحرانی، افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی یک دستگاه فرهنگی است، بنابراین باید در این مواقع زیرساخت‌های فرهنگی آسیب‌دیده را تسکین دهیم و در کنار آن نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی که تسکین‌دهنده دردهای ناشی از بحران است تلاش کنیم.

 وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ باوجوداینکه سیل بحران‌زا بود اما نزولات آسمانی برکات زیادی به همراه داشت، گفت: امیدوارم گام اولی که امسال آغازشده، آغازی بر فعالیت در بحران‌های کوچک‌تر از این باشد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تأکید کرد: دو سال قبل نیز در پی زلزله فریمان، خسارت‌هایی ایجاد شد که همکاران ما در کتابخانه سیار نور امید مشهد در آنجا مستقر و کتابداران در آن منطقه برنامه‌هایی را انجام دادند، به‌طوری‌که بنا به گزارش دستگاه‌های ذی‌ربط در این حوزه، حضور این کاروان بسیار به امیدوار کردن بچه‌ها کمک کرد و باعث شد بسیاری از مشکلات را کنار بگذارند و انگیزه بیشتری برای زندگی پیدا کردند.

تلاش می‌کنیم با اقدامات فرهنگی اتفاق را از ذهن سیل‌زدگان دور کنیم

عضو هیئت‌امنا و خزانه‌دار انجمن خیران کتابخانه ساز مشهد نیز در خصوص ارسال کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده گلستان، گفت: فعالیت ما یک کار گروهی و مربوط به انجمن خیرین کتابخانه ساز مشهد است، به‌طوری‌که کم کردن آلام فرزندان، پدران، مادران و افرادی که در این اتفاق دچار خسارت شدند ازجمله وظایف هر هم‌وطن است که به کمک و یاری هم نوع خود بپردازد.

مرتضی کرباسی اظهار کرد: ما نیز کمک به هم‌وطنان را بر خود تکلیف دانستیم و در پویشی که نهاد کتابخانه‌های خراسان رضوی بانی آن بود اقلامی را تهیه کردیم تا برای بچه‌های مناطق سیل‌زده که شرایط بسیار بدی دارند، کاری هرچند کوچک انجام دهیم.

وی بابیان اینکه در شرایطی که هم‌وطنانمان در مناطق سیل‌زده با آن روبرو هستند، ضرورت دارد با اقدامات فرهنگی در راستای دور کردن این اتفاق از ذهن آنان تلاش کنیم، ادامه داد: یکی از این اتفاقات بسیار خوب، رفتن این کاروان‌ها به مناطق سیل‌زده است که سعی می‌کنند در کم کردن آلام مردم مؤثر واقع شوند.

عضو هیئت‌امنا و خزانه‌دار انجمن خیران کتابخانه ساز مشهد اهدای کتاب، اسباب‌بازی و مواد غذایی به سیل‌زدگان را از اولین اقدامات کاروان اعزامی خراسان رضوی به گلستان عنوان کرد و یادآور شد: استفاده از کتابخانه‌های سیار و قصه‌خوانی از دیگر فعالیت‌هایی است که در کنار تحویل بسته‌های کمکی انجام می‌شود.

 انتهای پیام/۷۰۰۶۱

نظر شما