شناسهٔ خبر: 32317099 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

روستاييان مناطق سيل زده تحت پوشش کميته امداد قرار مي گيرند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سخنگوي وزارت کشور گفت: با تصويب قرارگاه بازسازي و نوسازي مناطق سيل زده، کميته امداد حضرت امام خميني (ره) تمامي روستاييان مناطق سيل زده را به عنوان مددجويان موقت تا پايان سال جاري تحت پوشش خود قرار مي دهد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور،«سيد سلمان ساماني» ضمن تشريح مصوبات نخستين جلسه قرارگاه بازسازي و نوسازي مناطق سيل زده که به رياست وزير کشور برگزار شد، اظهار داشت: بنياد مسکن انقلاب اسلامي بايد نسبت به تنظيم و ارائه برنامه زمانبندي دقيق بازسازي مناطق آسيب‌ديده (اسکان موقت و دائم) به تفکيک استاني اقدام و ظرف مدت 48 ساعت برنامه خود را به قرارگاه بازسازي و نوسازي مناطق سيل زده منعکس کند.
ساماني گفت:به منظور برقراري نظم و انضباط در امر خدمت رساني و کمک رساني به مردم آسيب ديده در مناطق سيل زده مقرر شده است که بنياد مسکن انقلاب اسلامي با هماهنگي جمعيت هلال احمر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ليست افراد مستحق دريافت خدمات را مشخص ،و با واگذاري يک دفترچه شناسنامه‌ زمينه ثبت مشخصات امکانات تحويلي به افراد را فراهم کنند.
قائم مقام وزير کشور در امور مجلس و هماهنگي استان ها اضافه کرد: شهرداري ها ، دهياري ها و ساير مراجع ذيصلاح به منظور تسريع در امور بازسازي و نوسازي، با رفع موانع اداري، صدور پروانه هاي ساختمان هاي آسيب ديده از سيل اخير را در اولويت قرار داده و اين امر را به صورت رايگان انجام خواهند داد و دولت متعاقباً در حساب هاي في مابين با شهرداري ها نسبت به رد ديون و جبران آن اقدام خواهد کرد.
**واگذاري رايگان انشعابات آب، برق، گاز و تلفن به واحدهاي مسکوني آسيب ديده
ساماني به مصوبه ديگر اين قرارگاه اشاره کرد و گفت: همچنين مقرر شده است کليه انشعابات اعم از آب، برق، گاز و تلفن به تعداد واحدهاي مسکوني آسيب ديده و داراي سابقه انشعاب به صورت رايگان در اسرع وقت واگذار شود.
سخنگوي وزارت کشور توضيح داد: بنياد مسکن انقلاب اسلامي هم موظف شد ضمن بهره گيري از امکانات ملي، از ظرفيت داخلي استان ها اعم از امکانات، منابع، ماشين آلات و خصوصاً پيمانکاران محلي هم در جهت ساخت و ساز مناطق آسيب ديده ناشي از سيل استفاده کند.
سيام**3070**2021*
انتهاي پيام /*

نظر شما