شناسهٔ خبر: 32316408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اسقف اعظم ارامنه اصفهان وجنوب ایران:

ارامنه در کمک به هموطنان در حوادثی از جمله زلزله و سیل اخیر همواره پیشگام بوده‌اند

جوان آنلاين

دکتر عباس رضایی در دیدار اسقف سپیان کاشچیان از حس نوع دوستی و همدردی هموطنان ارامنه در حوادث اخیر و کمک‌های هموطنان ارامنه برای سیل زدگان تقدیر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،دكتر عباس رضايي در ديدار اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ايران با ايشان ضمن تبريك سال نو به سفر نخست وزير ارمنستان به اصفهان اشاره كرد و اظهارداشت: اين سفر بسيار پربركت بود و منجر به تحكيم روابط دوستي، فرهنگي و اقتصادي بين دو طرف شد.
استاندار اصفهان با اشاره به ديدار روز گذشته خود با جانبازان قطع نخاعي اظهارداشت: در اين ديدار جانبازان به بيان خاطراتي از رزمندگان ارامنه در دوران جنگ پرداختند  و عنوان كردند كه اين عزيزان در كنار  ساير رزمندگان از آرمان هاي خود در چارچوب آزمان هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي از وطن دفاع كردند.
عباس رضايي خاطر نشان كرد: در دوران دفاع مقدس تمامي رزمندگان بر مبناي اديان الهي  مشاركت ملي و استاني و مهرباني را  به نمايش گذاشتند.
رضايي به بارش هاي اخير و وقوع سيل در كشور و استان اشاره كرد و افزود: خوشبختانه حوادث  اخير در استان با هماهنگي، هم انديشي و يكپارچگي مديريت شد و در تعطيلات نوروزي نيز با توجه به حجم بالاي سفرهاي نوروزي با تدابير صورت گرفته مشكل خاصي در استان بوجود نيامد.  استاندار اصفهان به اقدامات صورت گرفته براي كمك به هموطنان سيل زده دراستان هاي خوزستان و لرستان اشاره كرد و افزود: مردم فهيم استان بار ديگر نوعدوستي؛ برادري و انسان دوستي خود را به نمايش گذاشتند.
وي ضمن تقدير از حس نوع دوستي و همدردي هموطنان ارامنه در اين حوادث، اظهارداشت: اميدواريم كه در اجراي آرمان هاي الهي، صلح، آرامش ، انسان دوستي و نوعدوستي تعامل خوبي داشته باشيم.
مدير ارشد استان از كمك هاي هموطنان ارامنه براي كمك به سيل زدگان نيز تقدير كرد و افزود: ارامنه در كمك به هموطنان در حوادثي از جمله زلزله و سيل اخير همواره پيشگام بوده اند و پيشنهاد مي شود كمك هاي نقدي اين عزيزان پس از فروكش كردن آب در مناطق سيل زده براي ساخت واحدهاي مسكوني و يا مدرسه بكارگرفته شود.
اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ايران نيز در اين ديدار ضمن تبريك سال نو به استاندار اصفهان، اظهارداشت: در ديگر كشورهاي دنيا زماني كه بلاهاي طبيعي رخ مي دهد افراد منتظر اعلام براي  كمك هاي مردمي هستند ولي چيزي كه در اصفهان و در بين جامعه ارامنه مشاهده كردم اين بود كه اين افراد با تمام وجود و بدون اينكه وقتي تلف شود به اين كار خيرخواهانه همت گماردند.
اسقف سپیان کاشچیان ، مديريت خوب استان و توانايي استاندار اصفهان را عامل كمك هاي بالاي مردم به سيل

نظر شما