شناسهٔ خبر: 32316002 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قیمت نفت کاهش یافت

فشار ناشی از انتظار برای افزایش ذخایر نفت آمریکا و عدم ادامه کاهش تولید از سوی روسیه قیمت نفت را امروز تا 70 دلار در هر بشکه کاهش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز به علت فشار ناشی از انتظار برای افزایش ذخایر نفت آمریکا و نگرانی در مورد تمایل روسیه برای وفاداری به کاهش تولید اوپک به 70 دلار در هر بشکه کاهش یافت اما در لحظه انتشار این خبر دوباره به 71 دلار بازگشت.

تحلیلگران انتظار دارند که ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته 1.9 میلیون بشکه در روز افزایش یافته باشد که در این صورت چهارمین افزایش مستمر به شمار می‌رود.

نعیم اصلام، تحلیلگر ارشد بازار در لندن گفت: «ما قبلا دیده‌ایم که این ذخایر در پرینت هفته گذشته بیشتر شده‌اند.»

«این آمار افزایش ذخایر سوال‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است. هیچ کس نمی‌خواهد دوباره اشباع بازار نفت باشد.»

هر بشکه نفت برنت با 7 سنت کاهش 71.11 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز بدون تغییر 63.40 دلار معامله شد.

درحالی‌که کاهش تولید اوپک سبب شد تا قیمت نفت برنت بیش از 30 درصد در سال جاری افزایش یابد، افزایش‌ها به علت نگرانی در مورد کند شدن رشد اقتصادی می‌تواند تقاضا برای سوخت را تضعیف کند.

پس از اینکه اظهارات از سوی روسیه سبب بروز نگرانی در مورد احتمال عدم تمدید توافق کاهش تولید اوپک، قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش یافت.

 خبرگزاری تاس به نقل از آنتون سیلوآنوو، وزیر دارایی روسیه نوشت مسکو و دیگر تولیدکنندگان نفت ممکن است تصمیم بگیرند در جنگ با آمریکا برای حفظ سهم خود از بازار، میزان تولیدشان را افزایش بدهند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و کشورهای دیگر تولیدکننده نظیر روسیه از ماه ژانویه میزان تولید خود را کاهش داده‌اند و در ژوئن تصمیم می‌گیرند که به توافق ادامه دهند یا نه.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «نگرانی فزاینده‌ای در مورد روسیه وجود دارد که با تمدید کاهش تولید موافق نیست و احتمال این وجود دارد که آنها رسما در ماه‌های آتی این توافق را ترک کنند.»

انتهای پیام/

نظر شما