شناسهٔ خبر: 32315788 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

تازه‌ترین اخبار کدال:

اطلاع‌رسانی اخبار مهم در خصوص نماد «سغرب»

صاحب‌خبر -

در پی نوسان بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام صنایع سیمان غرب با نماد «سغرب» طی ۱۵ روز، این شرکت ملزم به برگزاری کنفراس اطلاع‌رسانی شد.

این شرکت سیمانی در کنفراس اطلاع‌رسانی خود که دو روز گذشته برگزار شد به سوالات مهمی دباره وضعیت شرکت پاسخ داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت سیمان غرب در این کنفرانس اعلام کرد که میانگین هزینه‌های حمل و نقل در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ معادل ۵۰ درصد افزایش یافته و صادرات شرکت به علت نبود ساز و کار مالی و ریسک جابه‌جایی پول و تحریم، به‌صورت ریالی است.

این شرکت همچنین با اشاره به در امان ماندن معادن از بارندگی‌های اخیر اعلام کرده، اخبار منتشره مبنی بر افزایش تقاضای سیمان جهت بازسازی خرابی‌های ناشی از سیل، به بودجه اختصاص یافته از سوی دولت و تسهیلات پرداختی بانک‌ها جهت بازسازی شهرهای سیل‌زده بستگی دارد.

شرکت سیمان غرب عنوان کرده که با اعمال تعرفه از سوی کشور عراق و محدودیت‌های اعمالی در نقل و انتقال پول، این شرکت در صادرات به عراق به ویژه اقلیم کردستان عراق با محدودیت مواجه بوده و همچنین از ابتدای سال جاری به دلیل بارندگی و سیل، تاکنون صادراتی به این کشور صورت نگرفته است.

این شرکت اعلام کرد به علت رکود در ساخت و ساز مسکن، در سال ۱۳۹۸ افزایش فروش در نظر گرفته نشده و مقدار تحویل سیمان داخلی معادل سال ۱۳۹۷ برآورده گردیده است. همچنین شرکت سیمان غرب بازار هدف صادراتی خود را عراق و در آینده سوریه اعلام کرد.

سیمان غرب در کنفراس مذکور تاکید کرد که در شرایط فعلی برنامه در خصوص افزایش سرمایه ندارد.

 

نظر شما