شناسهٔ خبر: 32315618 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار سمنان:

اصلاح‌ نظام‌ بانکی و مالیاتی، لازمه‌ بهبود و رونق تولید است

استاندار سمنان گفت: امروز کشور برای رونق تولید، نیازمند اصلاح نظام بانکی و مالیاتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛علیرضا آشناگر روز سه شنبه ۲۷ فروردین ۹۸ در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان گرمسار، گفت: یکی از راهکار های اصلی بهبود و رونق تولید، فرآهم کردن بستر های لازم در این‌حوزه بوده که اصلاح نظام بانکی و مالیاتی، یکی از این‌موارد است.
وی افزود: امروز که در شرایط جنگ ‌اقتصادی قرار داریم، نیاز است تا تمام نظام بانکی کشور برای اجرا و تسهیل در راه اندازی و احداث طرح های مورد نیاز کشور با قدرت پای کار بیایند.
استاندار سمنان با بیان اینکه از بانک های دولتی که دغدغه های کشور را درک می کنند، توقع داریم تا با تمام توان و امکانات و اعتبارات مالی، برای تقویت تولید داخل و تسهیل و رفع موانع تولید کنندگان داخلی، پای کار باشند، خاطر نشان کرد:امروز کشور در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد و سلاح مورد استفاده در این نوع از جنگ، توپ و تفنگ نیست.
آشناگر مایوس کردن صاحبان صنایع و سرمایه گذاران از ادامه فعالیت تولیدی و اقتصادی و غیرقابل انعطاف کردن قوانین را از مولفه های اصلی جنگ اقتصادی دانست و افزود: نظام امروز باید با قدرت نسبت به اصلاح نظام بانکی و مالیاتی کشور که در برخی مواقع حتی مانع اصلی تولید و رونق اقتصاد می شوند، اقدام‌ کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: جلسات کارگروه رفع موانع تولید از مهمترین جلسات تصمیم گیری استان است که شخصا در آن حضور می یابم ، فلذا از مدیران عضو ستاد تسهیلات رونق تولید می خواهم شخصا در اینگونه جلسات حضور یابند .
استاندار سمنان در پایان سخنان خود خطاب به مدیران کل استات گفت: غیبت مدیران در جلسات کارگروه رونق تولید به هیچ وجه پذیرفته نیست.

 

نظر شما