شناسهٔ خبر: 32315198 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امیرحاتمی در صحن مجلس:

سلاح تحریم آمریکا علیه ایران قابلیت شلیک را از دست داده است

وزیر دفاع گفت: اقدامات آمریکا علیه ایران گویای این واقعیت است که سلاح تحریم آمریکا علیه ایران قابلیت شلیک به هدف را از دست داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات طرح «اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا» امیرحاتمی وزیر دفاع در موافقت با کلیات این طرح گفت: ۲۶ نوع تحریم‌های آمریکا علیه ایران ظرف دو سال گذشته، خروج از برجام و روی آوردن به توطئه تروریستی خواندن سپاه گویای این واقعیت است که سلاح تحریم آمریکا قابلیت شلیک به هدف را از دست داده است.

وی ادامه داد: از تقویت بودجه دفاعی در قانون بودجه سال ۹۸ تشکر می‌کنم.

وزیر دفاع با اشاره به توطئه‌های شیطان بزرگ علیه تمامیت ارضی انقلاب اسلامی، گفت: بررسی کارنامه توطئه آمریکا علیه ایران یک شاخص مهم دارد و آن هم هدف قرار دادن نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران است اما با کمک خداوند در هر عرصه‌ای که آمریکا فشار بیشتری علیه ملت ایران وارد کرد، جمهوری اسلامی تقویت شد و مسئولیت بیشتری پیدا کرد.

امیر حاتمی گفت: توان رزمی نیروهای مسلح از جمله سپاه مقتدر و ارتش توانمند با تحریم‌های پی در پی و طولانی مدت آمریکا با نتیجه معکوس به خودکفایی و ارتقای قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران مواجه شد.

وی گفت: سپاه یک نهاد دفاعی پرافتخار است که در کنار هم رزمان در ارتش در تأمین امنیت و حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور و حمایت از مردم مظلوم منطقه در برابر تروریست‌ها نقش موفق ایفا کرده است و طبیعی است که آمریکا از این موفقیت‌های سپاه عصبانی باشد.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز پیداست که باطل السحر این تصمیم آمریکا علیه سپاه، فقدان منطق عقلایی و مشروعیت قانونی آن است، اظهار داشت: نقض آشکار اصول مصرح و قوانین بین الملل در تروریستی خواندن سپاه به عنوان بخشی از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران که ریشه در اراده ملت و اصل ۱۵۰ قانون اساسی دارد بدعت خطرناک در محیط بین الملل است که حیرت جهانی را از این همه حماقت و عدم احساس مسئولیت در پی داشته است.

امیر حاتمی تصریح کرد: استیصال آمریکا در قانع کردن مجامع بین الملل و پایان یافتن شعبده‌های آمریکا در افزایش دامنه‌های تحریم علیه ایران و به عبارت دیگر حقه و تحریم آمریکا ناکارآمد شد و چرخه باطل تروریست خواندن بخشی از حاکمیت ایران آغاز شده است.

نظر شما