شناسهٔ خبر: 32315196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ارتش دژ مستحکمی در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان و مخالفان نظام است/ مراسم رژه ۲۹ فروردین در ۲۰ شهرستان شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش با اشاره به برگزاری مراسم رژه ۲۹ فروردین در ۲۰ شهرستان شمال‌غرب کشور برگزار می‌شودگفت: ارتش دژ مستحکمی در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان و مخالفان نظام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، امیر سرتیپ علی حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران و به مناسبت فرارسیدن ۲۹فروردین "روز ارتش" گفت: بعد از وقوع انقلاب مقدس، گروه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی و مخالفین کشور بدنبال انحلال ارتش و خلع سلاح نظام بودند که با بصیرت امام راحل این اتفاق رخ نداد و امام راحل با نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش جان دوباره‌ای به ارتش دادند.

وی اظهار کرد: با نگاهی به کارنامه ارتش، اثرگذاری این نهاد نظامی در پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت نظام و انقلاب بوضوح نمایان بوده و جانفشانی ارتشی‌ها و شهدایی که تقدیم نظام کردند، نظام را در مقابل دشمنان حفظ کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ارتش، سپاه پاسداران و بسیج به عنوان ۳ تدبیر ارزشمند امام راحل تا به امروز نظام و انقلاب را دربرابر همه های و توطئه دشمنان حفظ کردند بطوریکه ۲۹ فروردین ماه به نام روز ارتش و ۲ اردیبهشت دستور تاسیس سپاه پاسداران توسط امام خمینی (ره) صادر شد.

سرتیپ حاجیلو خاطر نشان کرد: ارتش کشور از ارتش ماموریت مدار قبل انقلاب به ارتش تکلیف مدار انقلابی و جهادی تغییر ماهیت داده و این اتفاق، ارتش را به دژ مستحکمی در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان و مخالفان نظام تبدیل کرده است.

نشست روز ارتش

وی افزود: ارتش همچنین علاوه بر دفاع از کشور در جنگ ۸ ساله دفاع‌مقدس، در مقابله با بحث تولید داعش در منطقه و دفاع از مرزها، تهدید داعش رادر محدوده ۴۰ کیلومتری به مرزهای جمهوری اسلامی را خنثی کرد.

وی با اشاره به اقدام اخیر امریکا و قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی اظهار کرد: آمریکا بی شک از قدرت دفاعی و نظامی سپاه در هراس است و این خشم و تروریست دانستن سپاه نشان از صلابت و عملکرد درست سپاه در دنیا است.

سرتیپ حاجیلو با اشاره به ماموریت ارشت در امدادرسانی در مواقع بحران گفت: یکی از ماموریت های ارتش کمک‌رسانی و امداد در مواقع بحران است و در سیل امسال با تمام تجهیزات در مناطق سیل‌زده حضور یافته و ۵۰ دستگاه انواع تجهیزات سنگین مهندسی نیز به آن مناطق ارسال شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش همچنین به برنامه‌های ویژه فرارسیدن ۲۹ فروردین‌ماه هم اشاره و خاطر نشان کرد: حضور آحاد نیروهای مسلح در نماز جمعه شهرستان ارومیه در روز جمعه، دیدار با امام جمعه شهرستان ارومیه و نماینده ولی فقیه، سخنرانی در مدارس، عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی بین نیورهای مسلح، برگزاری نشست خبری و مراسم تمرین رژه و برگزاری رژه نیروهای مسلح در ۲۰ شهرستان ۵ استان شمال‌غرب کشور با ساختار جدید از برنامه‌های امسال روز ارتش است که در ارومیه این مراسم ساعت ۹ صبح پنج‌شنبه در خیابان حسنی برگزار خواهدشد.

۴۶

نظر شما