شناسهٔ خبر: 32314798 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

شفر: با شکست سپاهان خیلی‌ها به احترام استقلال ایستادند

ایلنا

وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ماشین سازی تبریز گفت: ما عاشق هواداران هستیم اما شاید آن افرادی که این حرف‌ها را می‌زنند مانند ما عاشق استقلال نبوده‌اند.

صاحب‌خبر -

وینفرد شفر سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پیش از بازی این تیم مقابل ماشین‌سازی در جمع خبرنگاران گفت: من به شما اطمینان دارم و شما می‌دانید که در قبال فوتبال کار بسیار مهمی دارید. دفعه بعد که من بیرون سالن هستم با شما راجع به فوتبال صحبت می‌کنم. اگر کسی بخواهد صدایی ضبط کند یا فیلم بگیرد، این حرفه‌ای نیست.

وی ادامه داد: اگر کسی از خوشحالی من گلایه‌ای کرده بدانید که ما کار خودمان را درست انجام می‌دهیم و مسیرمان درست است. بدانید ما در گذشته مشکلاتی داشته‌ایم. ما مقابل سپاهان یک گل زدیم که داور آن را نگرفت اما دیدید که در ادامه فوتبال یک‌ضرب و دوضرب خوبی را انجام دادیم. این برد برای ما مانند نمک سوپ بود. کادر پزشکی و تمام مربیان فوق العاده بودند.

شفر افزود: فوتبال همین است. کسانی که در هتل حضور داشتند راجع به تیم ما مثبت صحبت می‌کردند. حتی برخی از بچه‌های ما شب قبلش نتوانستند خوب بخوابند چون افرادی زیادی جلوی هتل حضور داشتند چون آنها سالی یک بار ما را می‌بینند. ما به خاطر همین آدم‌ها رفتیم و جنگیدیم. ما عاشق هواداران هستیم اما شاید آن افرادی که این حرف‌ها را می‌زنند مانند ما عاشق استقلال نبوده‌اند. خیلی‌های دیگری هم بودند که با هواداران سلفی می‌گرفتند. خیلی خوشحالم که امتیاز مهمی را در اصفهان گرفتیم و همین باعث شد که همه از روی زمین بلند شوند و به احترام استقلال بایستند.

شفر خاطر نشان کرد: من سرمربی استقلال هستم و شاید خیلی‌ها از این موضوع خوشحال نباشند. اتفاق بدی در شب قبل بازی افتاد که از نزدیکان فرهاد مجیدی فوت کرد و من به او 3 روز مرخصی دادم. برای مجیدی آرزوی موفقیت می‌کنم و همین کار را هم در قبال فرشید باقری انجام دادم چون در ایران خانواده‌ها خیلی به هم نزدیک هستند. من فرشید باقری را به خاطر بی‌انضباطی‌هایش تعلیق کردم. در کنفرانس بعد از بازی با سپاهان هم گفتم دو بازیکن بایرن مونیخ در گذشته در رختکن با هم دعوا کردند اما آنها در بازی بعدی به دلیل نیازی که به آنها بودند بازی کردند.

سرمربی استقلال افزود: این نکته را من به مدیرعامل باشگاه گفتم شاید یک بازیکن خارج باشد، به او نیاز داریم. الان در کوران مسابقات هستیم و باید در این خصوص صحبت کنیم. صحبت‌هایی در رختکن کردم که نیازی نبود به بیرون درز کند. هیتزفیلد به من گفت اگر هر بازیکن اشتباه کرد و به من گفت که باید او را بیرون بگذارم اما در این خصوص باید تعادل هم در نظر گرفته شود. تنها جمله‌ای که می‌توانم درباره باقری بگویم این است که او در رختکن خیلی گریه کرد.

وی ادامه داد: من یکسری از نکات را به مدیرعامل باشگاه توضیح دادم مثل قرارداد بازیکنان، مثل صیادمنش که الماس تیم ما است و او باید برای قدم‌های بعدی بماند. شاید او از استقلال برود قیمتش یک میلیون دلار باشد اما او باید در اینجا بماند. امید نورافکن را دیدید که به بلژیک رفت و 80 درصد افت کرد اما الان برگشته و به روزهای اوجش برگشته است. امید در تیم ملی امید کاپیتان بود و دیدید که چقدر خوب ظاهر شد.

سرمربی استقلال اضافه کرد: در ماه فوریه موضوعاتی را با مدیر عامل درباره قرارداد بازیکنان مطرح کردم  و گفتم بازیکنانی مانند اللهیار باید در تیم بمانند زیرا او الماس تیم است و او باید بماند برای قدم بعدی. انتقال او می تواند یک میلیون دلار قیمت داشته باشد و در چند سال آینده 5 میلیون قیمت خواهد داشت اما اول باید اینجا بماند. امید نورافکن را دیدید که به بلژیک رفت و 80 درصد افت کرد. او اکنون در حال بازگشت است و در تیم امید کاپیتان بود و در بازی های قبلی خوب بازی کرد. ما باید حرفه ای فکر کنیم. جلسه بسیار خوبی با اعضای هیات مدیره داشتم. یکی از اعضای هیات مدیره گفت ما نمی خواهیم بازیکنان را بفروشیم و بازیکنان باید بمانند و من نیز این را می خواهم. نمی دانم درباره فصل جدید شاید این موضوع را شنیدید که با بازیکنان جدید صحبت کنم. نکته دیگر این است که اعضای هیات مدیره صحبت می کنند. امیدوارم به ما کمک کنند که مشکلات برطرف شود و این عالی است. باز هم می گویم که اولین بار بود که اعضای هیات مدیره را می دیدم و آنها باید به ما نزدیک شوند و ما به آنها نیاز داریم. آنها همگی صادق بودند و خوشحالم که در آینده برای استقلال جدید کار می کنیم. مطمئنم که می توانیم با هم خوب کار کنیم.

آنها تیم خوبی هستند و ما برابر آنها به تساوی صفر صفر رسیدیم در شرایطی که بسیاری بازیکنان ما حضور نداشتند. مالک هر دو باشگاه تراکتورسازی و ماشین سازی یک نفر است و پس آنها با 120 درصد برابر ما تلاش می کنند. امروز باید ببینم کدام بازیکنان برای بازی فردا آماده هستند. بازی قبلی برای ما بسیار سخت بود و ما بعد از مسابقه صبح به تهران رسیدیم و برابر الهلال نیز نیمه شب رسیدیم و باید ببینم کدام بازیکن آماده است. همچنین بازی بعدی ما برابر الهلال است و باید به آن بازی نیز فکر کنیم. 3 ماه قبل هم گفتم که به همه بازیکنان نیاز دارم و همه باید ذهنی و فیزیکی آماده باشند و اکنون به داخل زمین بروند. امیدوارم بتوانیم برنده مسابقه باشیم. باید خیلی باهوش و هیجان بازی کنیم. وقتی بازی قبلی را ببینید، متوجه می شوید ما 15 دقیقه آخر حریف خود را پرس کردیم. منشا و تبریزی به تیم کمک کردند و به زمین رفتند و می دانستیم که بعد از 70 دقیقه سپاهان افت می کند و ما آن زمان خوب پرس کردیم و می دانستیم به گل می رسیم. می خواهیم فردا نیز برنده باشیم اما بازی بسیار سختی داریم. امروز تمرین آخر ما است و برای فردا آماده می شویم. شاید روزبه و طارق بتوانند برگردند و باید با دکتر تیم صحبت کنیم. از هواداران می خواهم لطفا به ورزشگاه بیایند و به ما کمک کنند. اگر شما ببینید، ما بیشتر در خارج از خانه بهتر از خانه عمل کردیم و از هواداران می خواهم لطفا به ورزشگاه بیایند و با حمایت، به ما قدرت بدهند. همه بازیکنان ما استقلال را دوست دارند و همه رختکن ما آبی هستند.

اسم مستعار او کلینزی است. او یک فرد بسیار بسیار خوب است. بازیکن اشتوتگارت بود و او را می شناسم و برابر تیم من بازی کرد. او سرمربی تیم آلمان و آمریکا بود. به یاد دارم که در نیمه نهایی درورزشگاه 80 هزار نفری آتلانتا برابر تیم ملی جاماییکا در آتلانتا حضور داشتیم. ما تیم آنها را 2 بر یک شکست دادیم و به فینال رسیدیم. برتی فوگس سرمربی قدیمی و دوست من است و در گلادباخ با هم دوست بودیم. همه به ما می گفتند برابر آمریکا شانس نداریم اما بعد از 20 دقیقه دو گل زدیم و برنده شدیم. نمی دانم او به ایران می آید یا نه. با او در ارتباط هستم اما نمی توانم بگویم می آید یا نه.

موضوعی که مهم است و قبلا هم گفتم این است که او باید نیمی از سال را ایران باشد و همکاری مربیان باشگاهی و تیم ملی بسیار مهم است و او باید همه دیدارها را ببیند. سرمربی باید با آکادمی ها کار کند. آکادمی بسیار خوبی داریم که باعث افتخار است و استعدادها باید نزد مربیان تیم ملی بیایند و هفته و یا دو هفته برای چند جلسه با یکدیگر تمرین کنند. در مقدماتی جام جهانی روسیه بعد از شکست برابر کاستاریکا، او موفق نبود و کنار رفت. کلینزمن مربی خوبی است اما این تصمیم من نیست. نمی دانم اصلا حضور او شایعه است یا نه.

ایران، ایران است. همکاری بین لیگ و فدراسیون و سرمربیان تیم ملی باید بسیار نزدیک باشد و این در آلمان طبیعی است. در آلمان یواخیم لو دیدارهای لیگ را تماشا می کند و بازیکنان خود را تماشا می کند و بازیکنان ملی نیز از این موضوع خوشحال می شوند. بکن بائر، برتی فوگس و دیگران، این کاملا طبیعی است. من 10 سال در بوندس لیگا یک سرمربی بودم و با مربیان ملی جلسات زیادی درباره بازیکنانی مانند کان داشتم. سرمربیان ملی باید با مربیان باشگاهی صحبت کند. با آقای برانکو یا خود من. ایران آکادمی خوبی دارد و باید بازیکنان در این آکادمی حاضر شوند. این آکادمی می تواند اردوی تمرینی برای این بازیکنان باشد. این موضوع مهم است اما من نباید در این باره صحبت کنم.

شایعات همیشه است اما این موضوع کار من است. من باید تیم را بسازم. باید بدانم چه بازیکنانی برای چه موقعیت هایی لازم داریم. این موضوع کار سرمربی تیم است. اسامی را به باشگاه می دهم و باشگاه باید ببیند که انتقال آنها شدنی هست یا نیست.  پازل داخل تیم، کار سرمربی تیم است. اول باید ببینیم چه بازیکنی می ماند و چه بازیکنی می رود. از ماه فوریه من اسامی مورد نظر خود را به باشگاه دادم. تیم بسیار خوبی داریم و باشگاه باید با بازیکنان صحبت کند. من می گویم کدام بازیکن را می خواهیم و باشگاه باید ببیند شدنی هست یا نیست. دوباره می گویم که جلسه من با هیات مدیره بسیار خوب بود و هیچ کس صحبتی علیه سرمربی نکرد. ما مشکلاتی درباره زمین تمرین و پرداخت حقوق ها داریم. امیدوارم اعضای هیات مدیره حل مشکلات مالی و دیگر مسائل را خوب پیگیری کنند.

 

نظر شما