شناسهٔ خبر: 32314587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو-قدیمی | لینک خبر

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل:

همکاری مجامع بین‌المللی با وزارت نیرو در کاهش پیامدهای اجتماعی سیلاب

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت: ابعاد مختلف وقوع سیلاب اخیر در کشور مورد توجه اکثر مجامع بین المللی از جمله نمایندگی‌ سازمان‌ها و ارگان‌های بین المللی که در ایران حضور رسمی دارند، قرار گرفته و تمایل دارند اقدامات مقتضی برای رفع آلام مردم و کمک به مسائل مختلف در جهت تسکین مشکلات رخ داده به‌عمل بیاورد.

صاحب‌خبر -
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "فرهاد یزدان‌دوست" امروز (سه‌شنبه) در نشست با نهادهای بین‌المللی همچون نمایندگان یونسکو، یونیسف، سازمان بهداشت جهانی و چند نهاد دیگر با محوریت مدیریت پیامدهای اجتماعی سیلاب با اشاره به اینکه شاهد رویکرد مثبتی از سوی بسیاری از ارگان های بین المللی هستیم افزود: بسیاری از سازمان‌های متعدد جهانی و بین‌المللی که از قبل با وزارت نیرو در بخش آب و برق تعامل داشتند ابراز تمایل کرده تا به صورت اخص در حل بحران پیش آمده سیل کمک کنند.
وی با اشاره به اهمیت بخش‌های مغزافزاری و مدیریتی در وزارت نیرو گفت: برای اولین بار در تاریخ وزارت نیرو یک مرکز اجتماعی برای تمرکز روی فعالیت‌های اجتماعی مرتبط با آب و انرژی از یک سال پیش تاسیس شده و اکنون با اقتدار در حال انجام فعالیت است.
سرپرست مرکز توسعه صادرات و پشتيباني صنايع آب و برق ادامه داد: مقوله آب چند وجهی و چند بخشی است و از نوعی است که به تنهایی نمی‌تواند مورد توجه قرار گیرد و ترکیبی که اکنون به صورت چند جانبه با نهادهای داخلی و بین‌المللی در حال انجام است اتفاق میمون و مبارکی است.
یزدان‌دوست با اشاره به توان بالای کشور در بخش‌های فنی و اجرایی تصریح کرد: طبیعی است بعد از مرتفع شدن برخی از مشکلات فنی بلافاصله با بخش زیادی از مسائل اجتماعی و مسائل مربوط به سلامت، بهداشت و ساماندهی وضعیت روحی و فردی مواجه شویم، بنابراین رفع این مسئله نیازمند تلاش همه جانبه است و تعامل آژانس‌های بین المللی در این زمینه مغتنم و تاثیرگذار خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو این آمادگی را دارد تا از طریق ایجاد مکانیزم‌های تعاملات بین المللی و تعامل با سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها نتیجه‌بخشی موثرتری را در این زمینه رقم بزند.

نظر شما