شناسهٔ خبر: 32314580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مشارکت البرزی‌ها در بازسازی منازل سیل‌زدگان با طرح «هر مسجد یک خانه»

امام جمعه شهرهشتگرد از اجرای طرح «هر مسجد یک خانه» خبر داد و گفت: بازسازی و نوسازی منازل مسکونی سیل‌زدگان با محوریت مساجد به عنوان یک طرح ملی در مساجد هشتگرد اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام روح الله مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در البرز، در خصوص اجرای طرح «هر مسجد یک خانه» اظهار داشت: بازسازی و نوسازی منازل مسکونی سیل‌زدگان با محوریت مساجد به عنوان یک طرح ملی در سطح مساجد هشتگرد اجرا می شود.

وی افزود: اطلاع رسانی به خیران و نیکوکاران مسجدی در قالب یک سامانه برای شرکت در این طرح جهادی انجام می شود و در جریان اجرای این طرح، انتظار می رود شاهد ساخت منازل مناسب در مناطق سیل‌زده باشیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به ایام ماه شعبان و نزدیک شدن ماه رمضان، مطرح کرد: از ابتدای وقوع سیل در مناطق شمالی و غرب کشور، فعالان مسجدی در قالب گروه های جهادی برای جمع‌آوری کمک های مردمی همکاری کرده‌اند و امروز با توجه به نزدیک شدن ماه رمضان باید بیش از پیش نسبت به جمع آوری کمک ها اهتمام داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در سطح شهر هشتگرد 70 مسجد فعال دایر است که هر یک از این مساجد از کانون فرهنگی هنری برخوردار هستند که به واسطه نیروهای جوان و کارآمد در پویایی و باندگی مساجد نقش دارند.

امام جمعه هشتگرد افزود: ائمه جماعات مساجد هشتگرد با اطلاع‌رسانی بر منبر مساجد در زمینه مشارکت در اجرای طرح هر مسجد یک خانه، سخنرانی می کنند؛ همچنین ظرفیت فعالان مسجدی جوان در کانون فرهنگی هنری مصلای هشتگرد و دیگر مساجد این شهر در جلب و جذب کمک های مردمی موثر است.

انتهای پیام/گ/1101/س/1/ح

 

نظر شما