شناسهٔ خبر: 32314454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش:

برگزاری رژه روز ارتش در ۲۰ شهرستان ۵ استان شمال‌غرب کشور

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش گفت: رژه روز ارتش در ۲۰ شهرستان ۵ استان شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، امیر سرتیپ علی حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران و به مناسبت فرارسیدن ۲۹فروردین "روز ارتش" گفت: بعد از وقوع انقلاب مقدس، گروه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی و مخالفین کشور بدنبال انحلال ارتش و خلع سلاح نظام بودند که با بصیرت امام راحل این اتفاق رخ نداد و امام راحل با نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش جان دوباره‌ای به ارتش دادند.

وی اظهار کرد: با نگاهی به کارنامه ارتش، اثرگذاری این نهاد نظامی در پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت نظام و انقلاب بوضوح نمایان بوده و جانفشانی ارتشی‌ها و شهدایی که تقدیم نظام کردند، نظام را در مقابل دشمنان حفظ کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ارتش، سپاه پاسداران و بسیج به عنوان ۳ تدبیر ارزشمند امام راحل تا به امروز نظام و انقلاب را دربرابر همه های و توطئه دشمنان حفظ کردند بطوریکه ۲۹ فروردین ماه به نام روز ارتش و ۲ اردیبهشت دستور تاسیس سپاه پاسداران توسط امام خمینی (ره) صادر شد.

سرتیپ حاجیلو خاطر نشان کرد: ارتش کشور از ارتش ماموریت مدار قبل انقلاب به ارتش تکلیف مدار انقلابی و جهادی تغییر ماهیت داده و این اتفاق، ارتش را به دژ مستحکمی در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان و مخالفان نظام تبدیل کرده است.

وی افزود: ارتش همچنین علاوه بر دفاع از کشور در جنگ ۸ ساله دفاع‌مقدس، در مقابله با بحث تولید داعش در منطقه و دفاع از مرزها، تهدید داعش رادر محدوده ۴۰ کیلومتری به مرزهای جمهوری اسلامی را خنثی کرد.

وی با اشاره به اقدام اخیر امریکا و قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی اظهار کرد: آمریکا بی شک از قدرت دفاعی و نظامی سپاه در هراس است و این خشم و تروریست دانستن سپاه نشان از صلابت و عملکرد درست سپاه در دنیا است.

سرتیپ حاجیلو با اشاره به ماموریت ارشت در امدادرسانی در مواقع بحران گفت: یکی از ماموریت های ارتش کمک‌رسانی و امداد در مواقع بحران است و در سیل امسال با تمام تجهیزات در مناطق سیل‌زده حضور یافته و ۵۰ دستگاه انواع تجهیزات سنگین مهندسی نیز به آن مناطق ارسال شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش همچنین به برنامه‌های ویژه فرارسیدن ۲۹ فروردین‌ماه هم اشاره و خاطر نشان کرد: حضور آحاد نیروهای مسلح در نماز جمعه شهرستان ارومیه در روز جمعه، دیدار با امام جمعه شهرستان ارومیه و نماینده ولی فقیه، سخنرانی در مدارس، عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی بین نیورهای مسلح، برگزاری نشست خبری و مراسم تمرین رژه و برگزاری رژه نیروهای مسلح در ۲۰ شهرستان ۵ استان شمال‌غرب کشور با ساختار جدید از برنامه‌های امسال روز ارتش است که در ارومیه این مراسم ساعت ۹ صبح پنج‌شنبه در خیابان حسنی برگزار خواهدشد.

نظر شما