شناسهٔ خبر: 32314244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرصت نیمه شعبان برای معرفی شخصیت امام زمان(عج) استفاده شود

یکی از مراجع تقلید گفت: ستاد مردمی اجتماعات مهدوی باید از فرصت نیمه شعبان برای تبلیغ دین و معرفی شخصیت امام زمان علیه السلام به مردم استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار مسوولین ستاد مردمی اجتماعات مهدوی گفت: گزارش‌های سال گذشته ستاد مردمی اجتماعات مهدوی نشان از این دارد که خدمات خوبی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در اموری که مربوط به این گونه اجتماعات مردمی است به دو نیرو نیاز است، در مرحله اول نیروی جمع آوری مردم که جنبه مادی، اجتماعی و انسانی دارد و سبب تجمع مردم در مکان‌های مشخصی می‌شود و مرحله دوم  تبلیغ دین به صورت درست برای این اجتماعات است.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام که فرمودند از فرصت‌ها استفاده کن قبل از اینکه غصه بخوری گفت: اجتماعات مردمی مهدویت هم باید از فرصت نیمه شعبان برای تبلیغ دین و معرفی شخصیت امام زمان علیه السلام به مردم استفاده نماید.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامر اکرم (ص) "ان فی ایام‏ ‌‏دهرکم نفحات الا فتعرفوا لها"، اظهار داشت: در روزگار هر کسی نفحاتی وجود دارد که باید خود را در آن مسیر قرار دهد، این زمینه اکنون وجود دارد، این ستادی که متشکل از مردم است باید کاری کند که مردم با دست پر برگردند، باید کیسه‌های خالی ذهن و عمل بندگان خدا را با مفاهیم دینی پر کرد.

وی تاکید کرد: مسجد مقدس جمکران یک زمینه است، یک زمینه مکانی و زمانی برای احترام و شناخت هر چه بیشتر امام عصر علیه السلام، این وظیفه روحانیون است که سرپرستی کنند و شخصیت و علت غیبت حضرت ولی عصر علیه السلام را به درستی برای زائرین تبیین نمایند.

وی در پایان گفت: علاوه بر بحث پذیرایی و خدمت رسانی، از طلاب فاضل و جا افتاده در غرفه‌هایی که در بلوار پیامبر اعظم (ص) دائر می‌گردد استفاده شود.

گفتنی است امسال از طرف ستاد مردمی اجتماعات مهدوی بیش از ۲۰۰ غرفه فرهنگی، خدماتی و پذیرایی در بلوار پیامبر اعظم (ص) حضور خواهند داشت.‌‌

انتهای پیام/2258

نظر شما