شناسهٔ خبر: 32313904 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل عمران هشتگرد مطرح کرد

مترو هشتگرد در سال جاری تکمیل می‌شود

80001

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه مترو هشتگرد به ۳۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد و در سال جاری تکمیل می‌شود گفت: به دنبال افزایش قیمت مسکن در تهران بارقه‌های رونق ساخت و ساز در هشتگرد نیز دیده می‌شود اما افزایش قیمت آنطور که در پردیس و اندیشه اتفاق افتاده در هشتگرد صورت نگرفته است.

صاحب‌خبر -

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه مترو هشتگرد به ۳۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد و در سال جاری تکمیل می‌شود، گفت: به دنبال افزایش قیمت مسکن در تهران بارقه‌های رونق ساخت و ساز در هشتگرد نیز دیده می‌شود اما افزایش قیمت آنطور که در پردیس و اندیشه اتفاق افتاده در هشتگرد صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، داود صفدری در نشست خبری که امروز برگزار شد اظهار کرد: در سال‌های گذشته توسعه نامتوازنی را در شهر جدید هشتگرد شاهد بوده‌ایم به همین دلیل سال گذشته در قالب سه پیمانکار بزرگ تکمیل و آماده سازی خدمات زیربنایی و روبنایی را مد نظر قرار داده‌ایم. از زمان روی کار آمدن طاهرخانی، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ۲۵ تفاهم نامه به ارزش سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را امضا کرده‌ایم که در حال تبدیل به قرارداد است. چهار مرکز محله را از سال ۱۳۹۷ شروع کرده‌ایم که هر کدام حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ پنج مرکز محله دیگر را نیز پیش می‌بریم.

وی با اشاره به تعریف ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای شهرهای جدید در قالب مسکن امید گفت: از این میزان ۱۸ هزار واحد برای هشتگرد تعریف شده، در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۵ هزار و ۱۲۲ واحد را شروع کرده‌ایم. در سال ۹۸ نیز ۵ هزار و ۸۹ واحد در مرحله عقد قرارداد است که مطمئناً تا خرداد ماه باید عملیات ۶ هزار و ۵۰۰ واحد شروع شود.

وی درباره‌ی آخرین وضعیت مترو گلشهر هشتگرد گفت: این پروژه به ۳۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد یعنی هر ماه باید ۵۰ میلیارد به آن تزریق کنیم. در هفته اول فروردین ماه آغاز شده و در بحث زیر سازی ۹۸ درصد، بحث روسازی ۸۲ درصد، ایستگاه ۸۷ درصد، و کل پروژه ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. طبق برنامه وزیر راه و شهرسازی مترو هشتگرد در سال جاری تکمیل می‌شود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که آیا سوددهی بخش خصوصی در این ۱۸ هزار واحد در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: تصمیم گرفتیم که توسعه هشتگرد را از طریق بخش خصوصی پیش ببریم در این خصوص کیفیت ساخت و ساز را نیز مد نظر قرار داده‌ایم. در ۱۸ هزار واحدی که برای هشتگرد تعریف شده بر اساس انتخاب خود پیمانکاران بوده و لذا قطعاً آنها با در نظر گرفتن بازار فروش اقدام به ساخت و ساز می‌کنند و سوددهی خود را در نظر می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد همچنین در خصوص برنامه‌های اشتغال ساکنان هشتگرد گفت: شهرهای جدید اگر صرفاً خوابگاهی باشند به سمت نابودی و مرگ می‌روند. بنابراین جدا از بحث خدمات و زیرساخت‌هایی که برای هشتگرد در نظر داریم بحث اشتغال را نیز دنبال می‌کنیم در دهه‌ی ۶۰ آن طور که باید و شاید این موضوع در نظر گرفته نشد اما در برنامه‌های خود توسعه صنایع پاک را مد نظر قرار داده‌ایم تا بتوانیم اشتغال هم داشته باشیم و از رفت و آمد بیش از حد به کلان شهرهای کرج و تهران جلوگیری کنیم.

صفدری با اعلام این خبر که برنامه تغییر نام شهر جدید هشتگرد به «مهستان» در دستور کار قرار دارد گفت: از سال ۱۳۸۴ یکی از خواسته‌های مردم، شورای شهر و شهرداری تغییر نام شهر جدید هشتگرد بوده و طی دو ماه گذشته که من مسئولیت قبول کردم سه مکاتبه را در این خصوص داشتیم. پیشنهاد شورای شهر این است که نام هشتگرد به «مهستان» تغییر کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم تحلیل بخشی از واحدهای مسکن مهر آیا تعریف ۱۸ هزار واحد در قالب مسکن امید برای هشتگرد ضروری بود؟ اظهار کرد: وقتی یک شهر بر مبنای ۴۰۰ هزار نفر تعریف می‌شود قطعاً پروژه‌های عظیم ملی نیز برای آن مد نظر قرار می‌گیرد. قطار برقی گلشهر هشتگرد یکی از این پروژه‌هاست. به هر حال نقدینگی در سطح جامعه وجود دارد که باید تلاش شود از بازارهای ارز و طلا به سمت ساخت و ساز بیاید. از زمان روی کار آمدن مهندس اسلامی این برنامه در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود که در صورت تحقق می‌تواند در سطح کشور اشتغال ایجاد کند.

بارقه‌های رونق مسکن در هشتگرد

وی اظهار کرد: در ماه‌های گذشته به دنبال افزایش قیمت مسکن در تهران شاهد رشد قیمت در شهرهای اطراف از جمله پردیس و اندیشه بودیم. اما در هشتگرد و پرند این افزایش جندان اتفاق نیفتاده با این وجود بارقه‌های رونق ساخت و ساز در شهر جدید هشتگرد دیده می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بزرگراه هشتگرد طالقان اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول ۲۴ کیلومتر در دستور کار قرار دارد که در محدوده‌ی آنچه مربوط به محدوده شهر هشتگرد است ۸ کیلومتر خواهد بود. که در حال انجام است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما