شناسهٔ خبر: 32313756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سمنان:

بانک‌های استان سمنان در پرداخت تسهیلات رونق تولید تسریع کنند

گرمسار – استاندار سمنان بابیان اینکه کشور درگیر جنگ به تمام‌عیار اقتصادی با دشمنان نظام است، گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید تسریع کنند تا بستر اشتغال در کشور فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به میزبانی فرمانداری گرمسار، اظهار داشت: امروز ایران به‌شدت درگیر جنگ اقتصادی با دشمنان است و برای جلوگیری از این امر نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه تولیدات داخلی کشور هستیم.

وی با تأکید بر لزوم همکاری و تعامل بانک‌های عامل برای تسریع در پرداخت تسهیلات رونق تولید، خاطرنشان کرد: امروز که در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، نیاز است تا تمام نظام بانکی کشور برای اجرا و تسهیل درراه اندازی و احداث طرح‌های موردنیاز کشور باقدرت وارد شوند.

استاندار سمنان بابیان اینکه بانک‌های دولتی باید تمام امکانات و اعتبارات مالی موجود را با رویکرد تقویت تولید داخلی ارائه دهند، ابراز داشت: تقویت زیرساخت‌های تولید و رفع موانع موجود در این مسیر در دستور کار دولت قرار دارد.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: مأیوس کردن صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران برای ادامه فعالیت تولیدی و اقتصادی و غیرقابل انعطاف کردن قوانین، از مؤلفه‌های اصلی جنگ اقتصادی است.

وی بابیان اینکه اصلاح نظام بانکی و مالیاتی کشور از مهم‌ترین مشکلاتی است که در این مسیر قرار دارد، افزود: عدم‌اصلاح نظام‌های بانکی و مالیاتی کشور در برخی موارد مانع اصلی تولید و رونق اقتصاد می‌شوند و باید به این مقوله مهم توجه ویژه شود.

استاندار سمنان همچنین با تأکید بر لزوم حضور مداوم مدیران مرتبط با کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، یادآور شد: غیبت مدیران در این جلسات به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست و باید با جدیت بیشتر در این عرصه تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

نظر شما