شناسهٔ خبر: 32313663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بررسی طرح «مقابله به مثل با آمریکا» در مجلس؛

طرح «مقابله به مثل با آمریکا» در دستور کار مجلس

خبرگزاری میزان- طرح «اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا» در دستور نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

حاجی‌دلیگانی: این طرح آمریکا را پشیمان نمی‌کندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، طرح «اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا» در دستور نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

علی لاریجانی ریاست این جلسه را برعهده دارد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیرو بررسی ابعاد این طرح روز گذشته کمیته‌ای تشکیل داد. این طرح روز گذشته در این کمیته تصویب شد.

پس از تصویب این طرح در این کمیته،کلیات و جزئیات این طرح هم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به تصویب رسید.

نطق موافقین و مخالفین

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در مخالفت با طرح «مقابله با آمریکا» امروز در نوبت عصر مجلس گفت: این طرح به دیپلماسی پارلمانی شبیه است تا اقدام متقابلی که آمریکایی‌ها را پشیمان کند.

نماینده مردم شاهین شهر،با بیان اینکه همه می‌دانیم آمریکا برخلاف قوانین بین المللی در سال‌های گذشته نیروی قدس سپاه را تروریستی اعلام کرد، ادامه داد: اگر امروز سازمان سپاه را در لیست تروریستی قرار داده اند، انتظار بود ما نیز کل ارتش آمریکا را در لیست تروریستی به عنوان نقطه هدف قرار می‌دادیم.
 
محمدرضا صباغیان در مخالفت با طرح  «مقابله با آمریکا» امروز در نوبت عصر مجلس گفت: تهیه و تدوین طرح اقدام متقابل با اقدام آمریکا در پی تروریستی نامیدن سپاه جای تقدیر دارد، اما دشمنی آمریکا از آغاز انقلاب به طرق مختلف وجود داشته، سرنگونی هواپیمای مسافربری، جنگ تحمیلی، تحریم ایران، خروج از برجام و امروز تروریستی نامیدن سپاه از نشانه‌های آن است و هدف آن‌ها از دور خارج کردن ایران است.

عباسعلی پوربافرانی در موافقت با طرح  «مقابله با آمریکا» امروز در نوبت عصر مجلس گفت: اقدام امریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران موجب جای گرفتن سپاه در قلب مردم شد.

وی با اشاره به حمایت رژیم آمریکا از گروه‌های تروریستی و کودک کش در منطقه، گفت: سپاه پاسداران از مردم بی گناه منطقه و کودکان در برابر تروریست‌ها دفاع کرد.

ای نماینده مجلس در پایان گفت: این طرح مقدمه‌ای برای بسیاری از طرح‌ها و لوایحی است که برای مقابله با آمریکا در دستور کار داریم.
 
احمد امیرآبادی فراهانی در موافقت با کلیات طرح  «مقابله با آمریکا» امروز در نوبت عصر مجلس گفت:تعدادی از نمایندگان این سوال را داشتند چرا کل ارتش آمریکا در این طرح به عنوان ارتش تروریستی اعلام نشد، پاسخ ما این است که نیرو‌های سنتکام ستاد کل ارتش آمریکا در خاورمیانه، آسیا و آفریقاست. ارتش منطقه‌ای آمریکا در این طرح تروریست اعلام شده و حامیانش نیز تروریست اعلام شدند. اجازه دهید اقدامات پیشگیرانه انجام شود. علاوه بر این نیرو‌های مسلح هم موظف شدند طبق تدابیر رهبری انقلاب با تروریست‌ها برخورد کنند.

امیرآبادی گفت: واحد‌های اطلاعاتی نیرو‌های مسلح نیز مکلف شدند اسامی فرماندهان تروریست سنتکام و شرکت‌های مرتبط با آن‌ها را اعلام کنند.
 
هادی قوامی در موافقت با کلیات طرح  «مقابله با آمریکا» امروز در نوبت عصر مجلس گفت: مبارزه با آمریکا، مبارزه با سلطه‌گری است پس ما باید اقدام متقابل انجام دهیم، چون ما فریاد عدالت‌خواهی هستیم.

این نماینده مجلس بیان داشت: بعد از قرار دادن نام سپاه در لیست گروه تروریستی وحدت و همدلی بین نیرو‌های انقلاب بیشتر شد باید از این فرصت برای تقویت نیرو‌های ریشه‌دار استفاده کنیم.
 
دفاعِ وزیر دفاع
 
امیر سرتیپ امیرحاتمی در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در جریان بررسی کلیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا گفت: ما حمایت قاطع از این طرح را اعلام می‌کنیم.

امیرحاتمی با بیان این‌که توطئه‌های شیطان بزرگ در ۴۰ سال گذشته علیه استقلال، تمامیت ارضی و نظام و انقلاب اسلامی بوده است، گفت: البته همواره پیروزی قاطع طبق نصرت خداوند با ملت ایران بوده است. شیطان بزرگ توطئه‌ای را علیه ما به راه انداخته که سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده که قطعا این توطئه هم با شکست مواجه می‌شود. 

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح از جمله سپاه در کنار ارتش قرار دارد که قطعا همان‌طور که تحریم‌های پیش‌رو نتیجه معکوس داشت و باعث ارتقای قدرت ایران در ابعاد مختلف به خصوص بعد دفاعی شد، موضوع اقدام آمریکا درباره سپاه هم با شکست مواجه می‌شود. سپاه نهاد پرافتخاری است که در کنار ارتش و سایر نیرو‌ها در حفظ امنیت و استقلال کشور و حمایت از مردم منطقه نقش موفقی داشته و مشخص است که آمریکا از این موضوع عصبانی است.

امیرحاتمی ادامه داد: استیصال آمریکا در قانع کردن مجامع بین‌المللی و پایان یافتن شعبده‌های افزایش تحریم را می‌توان در اقدام آمریکا علیه سپاه دید و این نتیجه را گرفت که حقه تحریم ایران ناکارآمد شده و دیگر چرخه تحریم کارایی ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما