شناسهٔ خبر: 32312802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شناورهای صید ترال در صورت آزاد شدن، دوباره توقیف می‌شوند

فرمانده پایگاه دریایی انصار الحسین(ع) منطقه چهارم ندسا گفت:اگر شناورهای صید ترال آزاد شوند قطعا بار دیگر آنها را توقیف می‌کنیم، چون هم زیستگاه آبزیان و هم معیشت صیادان بومی را به خطر انداخته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، ناوسالار دوم پاسدار بهرام امیرنژاد در نشست شورای اداری شهرستان دیر اظهار داشت: شغل اکثر مردم شهرستان دیر صیادی است و مهمترین دغدغه صیادان بحث صید ترال بود که شناورهای غیربومی که عمدتا از مرکز استان هستند با حضور در صیدگاه شهرستان، زیستگاه محیطی  منطقه مطاف را به خطر انداخته و سفره صیادان بومی را کوچکتر کرده‌اند که این موضوع به یک مسئله و دغدغه عمومی تبدیل شده بود.

فرمانده پایگاه دریایی انصارالحسین(ع) منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته در شهرستان مسؤولیت برخورد با صید ترال در منطقه به پایگاه دریایی انصار الحسین(ع) واگذار شد که در اولین اقدام  در سوم اسفندماه سال گذشته شش فروند شناور صیادی غیرمجاز که صید ترال انجام می‌دادند به همراه ادوات آنها توقیف و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بعد از این اقدام به موقع ، الان یک امنیت روانی خوبی در شهرستان ایجاد شده است ، ادامه داد: بسیج عمومی خوبی برای مقابله با پدیده شوم صید ترال شکل گرفته است و سپاه دیگر مماشاتی نخواهد داشت واگر دوباره این شناورها آزاد شوند قطعا بار دیگر آنها را توقیف می‌کنیم، چون هم زیستگاه آبزیان و هم معیشت صیادان بومی را به خطر انداخته‌اند.

امیرنژاد با اشاره به وقوع سیل در برخی استان‌های کشور خاطرنشان کرد: همزمان با سراسر کشور ،پویش مردمی خوبی در شهرستان دیر ایجاد شد و  شاهد اعزام قایق‌های صیادی به همراه ناخداها از طریق حوزچه پایگاه دریایی انصارالحسین(ع) به مناطق سیل‌زده بودیم.

فرمانده پایگاه دریایی انصارالحسین(ع) منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به استقبال خوب صیادان جهت اعزام به مناطق سیل‌زده گفت: بیش از 40 فروند قایق صیادی به همراه ناخداهایشان از طریق پایگاه دریایی انصارالحسین(ع) به خوزستان اعزام شدند که در مجموع 100 نیروی امدادی در این امر دخیل بودند.

وی اضافه کرد: شناورها و صیادانی که از شهرستان دیر به مناطق سیل‌زده خوزستان اعزام شدند  از  مجموع شهرستان‌های دیگر استان بیشتر هستند که البته هنوز هم استقبال‌کننده داریم و ما برای بحث سازماندهی آنها آمادگی داریم.

امیرنژاد بیان کرد: شهرستان دیر همان‌گونه که در دفاع مقدس خوش درخشیده است، در صحنه‌های مختلف به ویژه در جریان سیل اخیر هم پای کار بوده  و شاهد پویش مردمی و جلوه‌ای از ایثار هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما