شناسهٔ خبر: 32312317 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

۱۰ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در هشتگرد وجود دارد/ مترو هشتگرد تا شهریور تکمیل می‌شود

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه دلالی در مسکن مهر در این شهر نداریم، گفت: ۱۰ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در شهر هشتگرد وجود دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، داود صفدری امروز در اولین نشست خبری خود با تأکید بر اینکه عملیات احداث شهر جدید هشتگرد در سال ۶۴ آغاز شد، گفت: سقف جمعیت‌پذیری شهر هشتگرد ۷۰۰ هزار نفر و مساحت این شهر ۴۳۷۰ هکتار تعیین شده است و از آنجا که توسعه شهر جدید هشتگرد نامتوازن است و پیوستگی در بافت و کالبد شهری وجود ندارد، تلاش ما بر این است تا این شهر توسعه مناسبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر‌های جدید در ایران از محل منابع حاصل از آماده‌سازی و فروش اراضی توسعه می‌یابد، اظهار داشت: این امر سبب خواهد شد تا رشد شهری در شهر‌های جدید تا حدودی متوازن نباشد.

صفدری ادامه داد: پروژه مسکن مهر در شهر هشتگرد در سال ۸۶ تعریف شد و ساخت پروژه‌های مسکن مهر به نامتوازن‌تر شدن هشتگرد کمک کرد، اما وظیفه ما تکمیل واحد‌های مسکونی در این شهر است.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد ادامه داد: تأمین فضای سبز، توسعه مدارس در دستور کار شرکت عمران شهر هشتگرد قرار دارد، بنابراین در اواخر سال گذشته ۲۵ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر جدید هشتگرد به ارزش ۳۲۰۰ میلیارد تومان به امضا رسید که آورده شرکت عمران شهر جدید هشتگرد زمین و پروانه ساخت و آورده بخش خصوصی سرمایه‌گذاری برای ساخت واحد‌های مسکونی و تجاری است.

وی با بیان اینکه ایستگاه مترو هشتگرد ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: عمدتاً نصب پله برقی‌ها و آسانسور‌ها باقی مانده است، چرا که کل پروژه مترو از نظر ریل‌گذاری، زیرساخت و ایستگاه ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ظرف ۶ ماه آینده این پروژه تحویل خواهد شد.

به گفته صفدری، برای تکمیل مترو ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم که ۴۰ درصد آن به صورت نقدی و ۶۰ درصد به صورت تهاتر اراضی با پیمانکار پروژه است.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد در مورد مسائل مطرح شده در خصوص ورود دلالان به مسکن مهر هشتگرد، گفت: از نظر بنده دلالی در مسکن مهر هشتگرد وجود ندارد.

وی ادامه داد: شاید این اتفاق در شهر پردیس رخ داده باشد، اما با قاطعیت می‌گویم که دلالی در مسکن مهر هشتگرد وجود ندارد.

صفدری ادامه داد: افزایش قیمت مسکن در تهران به شهر‌های جدید و اقماری نیز منتقل شده که به طور مثال این تحولات در پردیس و اندیشه افزایش بیشتری پیدا کرده است و بیشتر به چشم می‌آید، اما در پرند و هشتگرد افزایش قیمت کمتر بود هاست.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه قطعاً با احداث و تکمیل مترو هشتگرد امکان افزایش قیمت مسکن در این شهر وجود دارد، گفت: ۱۰ هزار و ۸۶ واحد مسکن مهر بدون متقاضی در شهر هشتگرد وجود دارد که نیمی از این تعداد در مجموعه مسکن مهر هسا متعلق به وزارت دفاع است که در حال پیگیری برای واگذاری این واحد‌ها به اقشار کم درآمد هستیم.

وی ادامه داد: ۵ هزار واحد دیگر نیز از برنامه مسکن مهر خارج شده و به برنامه مسکن امید تحت عنوان مسکن خودمالکی تبدیل شده است.

صفدری خاطرنشان کرد: پیمانکار پس از تکمیل این واحد‌ها آن‌ها را به فروش رسانده و این ۵ هزار واحد به عنوان بخشی از برنامه ساخت ۱۸ هزار واحد مسکونی خودمالکی در هشتگرد خواهد بود، یعنی در حقیقت تنها ۱۳ هزار واحد جدید در شهر هشتگرد احداث خواهد شد.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد در خصوص آخرین وضعیت احداث واحد‌های مسکن مهر در شهر هشتگرد گفت: ۳۹ هزار واحد مسکن مهر در هشتگرد برنامه‌ریزی شده بود که ۱۷ هزار واحد آن را تحویل داده‌ایم و ۶ هزار واحد نیز به پایان رسیده و در مرحله رفع نقص قرار دارد.

به گفته وی، تا پایان امسال پروژه مسکن مهر شهر هشتگرد به اتمام می‌رسد.

صفدری در خصوص برنامه وزارت راه و شهرسازی برای احداث مسکن امید و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دو سال آینده، گفت: شهر‌های جدید از این برنامه ۲۰۰ هزار واحد سهم دارند که ۱۸ هزار واحد آن در شهر جدید هشتگرد احداث خواهد شد.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد گفت: در برنامه ساخت ۱۸ هزار واحد در سال ۹۷ معادل ۵۱۲۲ واحد از ۶۵۰۰ واحدی که قرار بود احداث شود آغاز شده و کار آماده‌سازی کارگاه ساخت ۵۱۸۹ واحد از ۶۵۰۰ واحد سهمیه سال ۹۸ نیز رو به پایان است و از خرداد ما ساخت این ۵۱۸۹ واحد نیز آغاز می‌شود.

وی در خصوص اینکه آیا فروش عرصه مسکن مهر در شهر هشتگرد نیز آغاز شده است یا خیر، گفت: فروش عرصه مسکن مهر بر اساس قانون بودجه سال جاری آغاز شده و درآمد حاصل از آن را برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر باقی‌مانده هزینه خواهیم کرد.

صفدری افزود: تاکنون برای ۳ هزار متقاضی فروش عرصه مسکن‌های مهر انجام شده و ۱۵ تا ۳۰ درصد رقم کارشناسی را نقدی و مابقی را در اقساط ۳۶ تا ۴۸ ماهه اخذ خواهیم کرد.

به گفته وی، درآمد شرکت عمران شهر جدید هشتگرد تاکنون از محل فروش عرصه مسکن مهر به ۳ هزار متقاضی، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد همچنین از نصب عوارض الکترونیکی آزادراه کرج - قزوین انتقاد و خواستار انتقال گیت عوارضی به بعد از خروجی شهر جدید هشتگرد شد و گفت: از سال ۸۴ ساکنان شهر جدید هشتگرد خواهان تغییر نام این شهر به مهستان هستند که این موضوع در دست بررسی وزارت کشور است.

صفدری همچنین در مورد مترو هشتگرد، گفت: مترو هشتگرد توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تا شهریور امسال تکمیل خواهد شد، خاتم‌الانبیاء در مناقصه باقی‌مانده مترو هشتگرد برنده شده و از هفته دوم کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: ۹۹ درصد آزادسازی اراضی این پروژه انجام، روسازی و تأمین مالی حدود ۸۲ اثر از کار انجام شد.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد همچنین با اشاره به اتصال هشتگرد به طالقان به صورت بزرگراه، گفت: محوری به طول ۸ کیلومتر در نقطه هشتگرد داریم تا با انجام آن بتوانیم کالبد ساختاری این شهر را تکمیل و حمل‌ونقل آن را با همکاری شهرداری پس از ایستگاه مترو توسعه دهیم.

صفدری در مورد جزئیات توافق با قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای تکمیل مترو گلشهر حد فاصل هشتگرد گفت: محاسبه نقدینگی مورد نیاز برای این پروژه مربوط به فروردین امسال است و با قرارگاه خاتم توافق شده ابتدا حدود ۱۷ تا ۲۰ میلیارد تومان نقدینگی تأمین کنیم.

وی ادامه داد: این نقدینگی حداقل باید ۳۲ میلیارد تومان در همان ابتدا افزایش یابد. پس در مجموع شرکت عمران شهر هشتگرد باید ۶۰ درصد یعنی ۲۰۰ میلیارد تومان منابع مالی را تأمین کند.

نظر شما