شناسهٔ خبر: 32311730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قوانین کارشناسی نشده مانعی برای توسعه گلخانه ها است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: قوانین کارشناسی نشده مانعی برای توسعه گلخانه ها است و باید کنار گذاشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدعلی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی امور باغبانی در همایش نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به ویژه در کشورهای آسیایی بیان کرد: کشورهای اروپایی نیز با تکنولوژی‌های پیشرفته به صنعت گلخانه وارد شده اند.

وی  تصریح کرد: در طراحی و ساخت گلخانه امروز ایران به نقطه خوبی رسیده است که برای توسعه این مسیر موانع باید از پیش پای سرمایه‌گذاران برداشته و هموار شود.

طهماسبی با اشاره به اینکه برای توسعه گلخانه‌ها بخشنامه‌های زیادی ابلاغ شده است، افزود: ستادهای اقتصاد مقاومتی در استان‌ها بسیاری از مشکلات را رفع کرده و علاوه بر آن در جهاد کشاورزی تجربه استان‌ها را در اختیار همه قرار داده می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی اضافه کرد: استانداری‌ها می‌توانند براساس تشخیص خود در زمینه توسعه گلخانه‌ها اقدام کنند و از موضوعاتی که همواره مشکل بوده رعایت حریم در موضوع گلخانه‌ها کارشناسی نشده است.

وی اظهار کرد: زمان طولانی شدن تعداد مجوزهای لازم از موضوعاتی است که اگر همه امور تحت عنوان یک بسته گلخانه‌ای در نظر گرفته شود و همه چیز در آن جای گیرد دیگر متقاضی برای گرفتن مجوز نیاز نیست  به اداره کشاورزی مراجعه کند.

طهماسبی گفت: یکی از مسائلی که در گلخانه‌ها باید رعایت شود، تنوع محصولات است به ویژه تقاضای بازار برای محصولات خارج از فصل زیاد است.

وی با اشاره به برخی از شبهات درباره مخرب بودن گلخانه‌ها برای محیط زیست افزود: گازهای گلخانه‌ای ربطی به گلخانه‌های کشاورزی ندارد و گلخانه‌ها نه تنها مضر نیستند بلکه برای محیط زیست مفید نیز هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه گلخانه‌ها بیشترین نقش را درشکل گیری کربن دارند، بیان کرد: اگر گلخانه‌ها نباشند، باید هزینه‌ای برای شکل گیری کربن پرداخت شود در صورتی که با توسعه گلخانه‌ها نه تنها رونق کشاورزی بلکه ترسیب کربن نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ت

قوانین کارشناسی نشده در توسعه گلخانه‌ها باید کنار گذاشته شود

 

نظر شما