شناسهٔ خبر: 32311314 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: لزوم توجه ویژه به مسأله فرهنگی شهر مقدس قم

یک مرجع تقلید شیعه با تاکید بر توجه به مسائل فرهنگی در شهر مقدس قم، گفت: نگاه عموم مردم به شهرمقدس قم قبل از مسأله نظافت و زیباسازی،مسأله فرهنگی و دینی شهر قم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

یک مرجع تقلید شیعه با تاکید بر توجه به مسائل فرهنگی در شهر مقدس قم، گفت: نگاه عموم مردم به شهرمقدس قم قبل از مسأله نظافت و زیباسازی،مسأله فرهنگی و دینی شهر قم است.

‌به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار با دکتر سقائیان نژاد شهردار قم و معاونان ایشان، عنوان کرد: کارها و فعالیت‌های خوبی در شهرداری قم صورت می‌گیرد ولی متأسفانه اطلاع رسانی خوبی نمی‌شود و بسیاری از مردم از اقدامات صورت گرفته بی‌خبر هستند.

این استاد برجسته حوزه علمیه مناسبت نیمه شعبان را فرصت خوب برای جامعه دینی دانست و بیان کرد: وجود مسجد مقدس جمکران در کل ایران بی‌نظیر است که این مسجد از ویژگی خاصی برخوردار است؛ از ظرفیت نیمه شعبان در مباحث فرهنگی و دینی باید به خوبی استفاده کرد چرا که برای نیمه شعبان هر چقدر کار شود بازهم قابلیت دارد.

وی ادامه داد: شهرداری و نهادهای مربوط در نیمه شعبان باید آمادگی لازم برای پذیرایی و خدمت به زائران مسجد مقدس جمکران را داشته باشند تا با خاطره خوبی از قم بروند.

آیت‌الله مکارم شیرازی به سیلاب‌های اخیر در کشور اشاره کرد و اظهار کرد: نباید از روی مساله سیل به راحتی گذشت و گفت تمام شد بلکه سیلاب‌های اخیر گلستان، لرستان و خوزستان باید یک درس عبرتی برای مسئولان باشد که به مناطق و معابر آسیب پذیر رسیدگی کنند و پیش‌بینی‌های لازم برای سیلاب‌های گسترده صورت گیرد و باید بالاترین ریسک را در حوادث در نظر گرفت تا چنین حوادثی تکرار نشود.

وی تاکید کرد: ساخت و ساز در حاشیه رودخانه‌ها یک معضل بزرگ در کشور شده است که باید هر چه سریع‌تر جلوی این ساخت و سازها گرفته شود تا در آینده با مشکلات بیشتر روبرو نشد.

این مرجع تقلید در ادامه به اهمیت پرداختن به مسائل فرهنگی در شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: نگاه عموم مردم به شهر مقدس قم قبل از مسأله نظافت و زیباسازی، مسأله فرهنگی و دینی شهر مقدس قم است؛ شهرداری قم باید به مسائل فرهنگی و دینی خیلی توجه و تاکید داشته باشد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطر نشان کرد: شهر مقدس قم امکانات و ظرفیت خوبی جهت ترویج مسائل فرهنگی و دینی و خدمات تفریحی مردم دارد که باید از آن با برنامه ریزی و مدیریت دقیق استفاده کرد.

وی در پایان به ضرورت توجه به حوزه‌های علمیه و مسائل دینی از سوی دولتمردان اشاره کرد و اظهار کرد: متأسفانه گاهی دولت به حوزه‌های علمیه و مسائل فرهنگی حساسیت لازم را نشان نمی‌دهد در حالی که باید به این نکته توجه داشت که این مملکت اگر دارای عظمت و عزت در جهان است به خاطر مسائل فرهنگی و اسلامی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما