شناسهٔ خبر: 32311221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول عنوان کرد:

نقش مهم فرهنگ توسعه گلخانه‌ای در رونق تولید و صادرات

نمایندگی فارس

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور معتقد است که فرهنگ توسعه گلخانه‌ای منجر به ایفای نقش اساسی در رونق تولید و نهایتاً صادرات محصولات کشاورزی می‌ شود.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، شاهرخ رمضان‌نژاد سه‌شنبه ۲۷ فروردین در همایش نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در شیراز خاطرنشان کرد: گلخانه‌ها به دلیل اینکه بهره‌وری بالایی در کشاورزی دارند، می‌توانند نقش مهمی در تحقق رونق تولید داشته باشند.

وی که معتقد است که مهم‌ترین ابزاری که می‌تواند در رونق تولید موفق عمل کند، بهره‌وری است، افزود: اگر سیاست بهره‌وری را در کشاورزی دنبال کنیم بی‌شک به رونق تولید نیز می‌رسیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه گلخانه‌ها یکی از بهره‌ورترین روش‌های تولید در کشاورزی است، گفت: سهم بهره‌وری در رشد کشور نیز در برنامه ششم دیده شده است و بهره‌وری به این معناست که با هزینه کمتر به تولید بیشتر دست پیدا کنیم.

رمضان‌نژاد با بیان اینکه مجریان بهره‌وری به ویژه در زمینه کشاورزی بیشترین نتیجه را می‌برند، گفت: یکی از موضوعات مهم در زمینه کشاورزی آب است که با بهره‌وری می‌توان آب را به عنوان ذخیره و پس انداز برای بهره‌ور در نظر گرفت.

وی با تاکید بر نقش گلخانه‌ها در بهره‌وری، عنوان کرد: در سطوح مختلف این امکان در اختیار تمامی متقاضیان قرار می‌گیرد و فرقی بین گلخانه‌های کوچک و بزرگ نیست.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه فعالیت در حوزه گلخانه یکی از سودآورترین فعالیت‌ها است، اظهار کرد: اگر این فعالیت به صورت زنجیره‌ای دنبال شود، می‌تواند سودآوری بیشتری داشته باشد.

رمضان‌نژاد با بیان اینکه صدور مجوزها یکی از مأموریت‌های نظام مهندسی کشاورزی در زمینه توسعه گلخانه‌ها است، تصریح کرد: نگاه و رویکرد ما این است که بروکراسی‌های موجود کمتر شود و سرمایه‌گذار مشکلی برای صدور و گرفتن مجوز نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مرتبط برای سرعت بخشی در امر صدور مجوز همکاری بیشتری داشته باشند، گفت: مسئولان استانی می‌توانند دستگاه‌هایی که کم کاری می‌کنند را به سازمان و استانداری معرفی کنند.

رمضان‌نژاد با بیان اینکه تجارت و بازرگانی موضوع دیگری است که در زمینه گلخانه‌ها دیده می‌شود، افزود: محصولات گلخانه‌ای اغلب صادرات محور است امری که در محصولات کشاورزی تولید شده در فضای باز امکان کمتری دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: در گلخانه‌ها محصولات متناسب با ذائقه بازار تولید می‌شود.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما