شناسهٔ خبر: 32310915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تاکید معاون استاندار بر رفع مشکلات اشتغال خانواده کودکان کار

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: باید مشکلات موجود بر سر راه اشتغال خانواده کودکان کار رفع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بهروز اکرمی در بازدید از مرکز حمایتی و آموزشی کودکان کار و خیابانی تحت عنوان آرامش آفتاب در اراک در جمع خبرنگاران بیان کرد: این مرکز به عنوان یک نهاد مدنی در حوزه حمایت از کودکان کار فعال است.

وی با بیان اینکه وجود کودکان کار در جامعه، یک واقعیت اجتماعی است که باید تلاش شود زیان‌های این حوزه به کمترین حد ممکن برسد، بر لزوم حمایت از این کودکان از حیث آموزش، تحصیل، نگهداشت، بهداشت، ورزش و اعمال نگاه حمایتی تاکید کرد.

اکرمی تصریح کرد: مسلما در شرایط ایده‌آل نباید موردی از کودک کار در جامعه وجود نداشته باشد، اما تا زمانی که کودکان در جامعه مشغول به کار باشند باید طبق وظیفه، حمایت مناسب از این اقشار را داشت.

وی بهترین نهاد حامی کودکان کار را نهادهای مدنی و مردمی با نظارت دولت دانست و گفت: مرکز  حمایت از کودکان کار اراک رویکرد ارزشمندی را دنبال می‌کند و این نگاه حمایتی قابل قدردانی است، اما در این بین مشکلات وجود دارد که باید پیگیری و رفع شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به مشکلات اشتغال خانواده کودکان کار افزود: باید زمینه در جهت ایجاد شغل برای خانواده این کودکان ایجاد شود و در این راستا می‌توان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهر‌ه‌مند شد، همچنین در حوزه صنایع دستی می‌توان از نگاه حمایتی میراث فرهنگی، اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی و سایر دستگا‌ه‌های مرتبط استفاده کرد.

اکرمی به اثربخشی مجموعه شهرداری و بهزیستی در حمایت از این کودکان اشاره کرد و افزود: شهرداری اراک و بهزیستی نیز باید از این نهادهای مدنی حمایت کنند. وظیفه ما به عنوان دولت این است که از سمن‌ها حمایت مادی و معنوی داشته باشیم تا آنها نیز با این حمایت‌ها بتوانند کار خود را در ارتباط با جامعه هدف خود به انجام برسانند.

 

نظر شما