شناسهٔ خبر: 32310553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارتش در ایجاد امنیت پایدار نقش بسیار موثری داشته است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش در ایجاد امنیت پایدار از دفاع مقدس تا کنون در همه عرصه‌ها حضوری فعال داشته که این نشان از مؤثر بودن تدبیر امام خمینی(ره) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی حاجیلو امروز در نشست‌ خبری که مناسبت گرامیداشت روز ارتش برگزار شد اظهار داشت: نامگذاری 29 فروردین به عنوان روز ارتش از تدابیر امام خمینی(ره) در زمانی بود که دشمنان در گروه‌های مختلف دسته‌بندی و در موضوع انحلال ارتش هم‌قدم شده بودند اما حضرت امام(ره) یک‌تنه در مقابل همه آنها ایستادگی کرده و ارتش را برای نظام و انقلاب حفظ کردند.

وی افزود: با نگاه به کارنامه موفق ارتش شاهد هستیم مجموعه ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت نظام، شهدای گرانقدری را تقدیم کرده است و همچنین در ایجاد امنیت پایدار از دفاع مقدس تا کنون در همه عرصه‌ها حضوری فعال داشته که این نشان از مؤثر بودن تدبیر امام خمینی(ره) است.

فرمانده قرارگاه‌ منطقه‌ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش جان تازه‌ای گرفت و از یک ارتش مأموریت‌مدار به ارتشی تکلیف‌مدار، مکتبی، الهی، جهادی و انقلابی تغییر ساختار داد و تمام و کمال در اختیار نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفت که به عنوان دژ مستحکم برای انقلاب نقش ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نقش ارتش برای انقلاب مصداق اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّار است چرا که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی هیچ نیروی مسلحی غیر از ارتش وجود نداشت بنابراین تثبیت انقلاب در روزهای نخست توسط ارتش صورت گرفت و در ادامه با تشکیل سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان، حفاظت و صیانت از انقلاب با قدرت مضاعفی ادامه پیدا کرد.

حاجیلو با اشاره به قرارگرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا یادآور شد: اگر آمریکا از دست سپاه‌پاسداران عصبانی است، نشان از این است که اقدامات سپاه درست و صحیح بوده چرا که دشمن از دست وی عصبانی است.

وی تأکید کرد: ارتش، سپاه، نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم پاسدار حریم ولایت هستند و دشمنی با سپاه به معنی دشمنی با همه مردم است.

ارشد نظامی ارتش در منطقه شمالغرب با اشاره به نقش ارتش در امداد و نجات مردم در بلایای طبیعی یادآور شد: در هریک از بلایای طبیعی که در کشور رخ داده است، اولین صدایی که به گوش حادثه‌دیدگان رسیده ، صدای بالگردهای ارتش بوده و همواره ارتش نقش مهمی را در امداد و نجات حادثه‌دیدگان در کشور ایفا کرده است.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های روز ارتش گفت: مراسم رژه به مناسبت روز ارتش همزمان با سراسر کشور در پنج استان تحت پوشش این قرارگاه در مجموع در 20 شهر برگزار خواهد شد و ارتش با ساختار و سازمان جدید که پاسخگو به همه تهدیدات پیش‌رو است، مراسم رژه را برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/1033/ن

نظر شما