شناسهٔ خبر: 32309743 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

قول شفاهی آمریکا برای اعدام نشدن آسانژ

ای.بی.سی نیوز نوشت: دولت آمریکا شفاها به طرف اکوادوری وعده داده تا جولیان آسانژ را اعدام نکند. موسس وبگاه افشاگر ویکی لیکس اندک اندک به دردسری پرهزینه برای سفارت اکوادور بدل شد، هزینه ای که سفارت اکوادور درلندن برای آسانژ ازقبیل، غذا، دارو،مراقبت های پزشکی و تامین حفظ جان وی به عمل آورده،به مبلغ 30 تا 35 هزار دلار در ماه رسیده بود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

تارنمای خبری این رسانه آمریکایی افزود: مسئله اخراج آسانژ و رفع پناهندگی از وی از یک سال پیش و از 7مارس 2018 (16اسفند 1396) آغاز شده بود.

ای.بی.سی نیوز نوشت: موسس وبگاه افشاگر ویکی لیکس اندک اندک به دردسری پرهزینه برای سفارت اکوادور بدل شد، هزینه ای که سفارت اکوادور درلندن برای آسانژ ازقبیل، غذا، دارو،مراقبت های پزشکی و تامین حفظ جان وی به عمل آورده،به مبلغ 30 تا 35 هزار دلار در ماه رسیده بود.

این رسانه آمریکایی نوشت:آسانژ از سال 2012 و در مدت هفت سال اقامت در سفارت اکوادور هزینه ای 10 میلیون دلاری برای این کشور آمریکای لاتین به بار آورد.

ای.بی.سی نیو ادامه داد: شش ماه پس از نخستین درخواست اکوادور از انگلیس مبنی بر اینکه در صورت رفع پناهندگی و بیرون راندن آسانژ از سفارت، وی را به کشوری که امکان دارد جان او با خطر مواجه شود مسترد نشود؛ نخستین تماس مستقیم را اکوادور دراین زمینه با طرف آمریکایی برقرار کرد.

این تارنمای خبری آمریکایی نوشت: سفرای اکوادور و آمریکا در آلمان در این زمینه نشستی اضطراری در شهر برلین برگزار کردند.'مانوئل دالمائو' سفیر اکوادور در آلمان در دیدار با 'ریچارد گرنل'سفیر آمریکا از وی خواست تا طرف آمریکایی آسانژ را با خطر حکم اعدام و مرگ مواجه نسازد.

ای.بی.سی نیوز نوشت:گرنل درتماسی که با وزارت دادگستری آمریکا برقرار می کند این اطمینان را به طرف اکودوری می دهد که آسانژ در صورت استرداد به آمریکا با حکم اعدام مواجه نخواهد شد.

جولیان آسانژ موسس وبگاه افشاگر ویکی لیکس پس از هفت سال پناهندگی در سفارت اکوادور روز پنجشنبه 22 فروردین ماه به دست پلیس لندن دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شد.

او چند ساعت بعد در دادگاه حاضر شد و به اتهام نقض قوانین مربوط به ‌قرار وثیقه گناهکار شناخته شد.

آسانژ همچنین درآمریکا به جرم نفوذ ودسترسی به مدارک طبقه ‌بندی و محرمانه پنتاگون متهم است و دولت انگلیس قصد دارد تا او را به این کشور مسترد کند.

آسانژ همچنین به اتهام آزار جنسی در سوئد پرونده دارد که دو سال پیش توسط دادستان این کشور به دلیل عدم دسترسی شاکیان به متهم لغو شد.

حزب کارگر انگلیس به رهبری 'جرمی کوربین' با استناد به افشاگری‌های جولیان آسانژ درباره جنایت‌های دولت آمریکا در حمله به عراق و افغانستان با استرداد وی به خارج از کشور مخالفت است.

قرار است جولیان آسانژ در دادگاهی که روز دوم ماه مه برگزار شود از طریق ارتباط تصویری اینترنتی در رابطه با اتهامات مطرح شده در آمریکا، حاضر شود.

لینک کوتاه کپی لینک
منبع: ایرنا
منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما